2009-01-16

Snurriga jag!

Herre gud, ibland är man verkligen värre än vanligt! Tur att man har en viss Totte som håller mig uppdaterad på mina egna misstad. Skrev i typ går eller förgår om projekt i hemmet som jag tycker hade varit spännande, bland annat sänka golvet och sätta in spottar, men menade självklart taket. Ja, så är det ibland, tur att man får hjälp ibland, tack Totte!

Idag har dagen mest bestått av dåliga bilar.. Började i morse när jag skjutsade Kalle och Alexander till jobbet (de jobbar numera dessutom på samma jobb, och där går de under namnet "det gifta paret", bör jag känna en viss konkurens?). Iaf då hade Kalles bils handbroms och bromsar frusit fast. Hade bara den bilen hemma, eftersom mams och paps har lånat min, så det var ju bara att tuta och köra.

Pappa kom sedan in till stan och hämtade upp mig så vi kunde köra och helg-handla. Körde sedan hem här och åt lite förmiddags-frukost, så trevligt så!
Körde sedan med min bil till vinslöv (som pappa hämtade mig i, ja ni fattar..), köpte 4 trisslotter och hoppades på tur, vann dock 50 spänn, delar självklart på vinst och kommer därför imorgon skrapa två nya lotter, för vinsten, och hoppas på ännu mer tur.
Han körde sedan mig till stallet. Tog med mig stall-tjejerna och mina hästar ner till ridhuset. Skänt att för en gångs skull kunna ta bägge samtidigt! Longerade Armani lite och tränade Malva lite och sedan släppte vi bus-hästarna lösa i ridhuset och de älskar det verkligen, att bara få springa och när matte jagar dem och springer med, kääärlek!

Pappa hämtade oss sedan i stallet och när vi kör hem tjejerna så börjar Min bil låta något alldeles förfärligt. Jaha, vi tar oss tillslut hem och pappa trodde det var hjullager (heter det så?), men helt plötsligt försvann det igen, märkligt, kanske bara en liten sten som hade fastnat, hoppas!
De har ju haft min bil, eftersom deras är hos doktorn.. Så tråkigt när bilarna strular, man är ju något beroende av dem..

Ikväll har jag umgåtts med min käre sambo, ätit en god grönsakssoppa, hemmagjorda vitlöksbröd och druckit gott. Kalle åkte en sväng hem till Alexander och jag tog en välbehövlig promenad dit istället, sedan körde vi hem.

Har börjat fundera på om jag ska börja korta ner mina inlägg. Känns som att de alltid blir sanslöst långa!
Ha en god natt, nu ska jag ova för mina ögon går i kors! Imorgon ska jag på riktigt ta en välbehövlig sovmorgon, skönt! Kram på er!

Inga kommentarer: