2009-01-31

Mitt i helgen

Jaha, helg igen ja. Härligt!!
Igår kväll hade jag en trevlig kväll. Åt middag med mamma och pappa sedan åkte jag och mamma med vovvarna till stallet för att göra iordning åt hästarna inför kvällen och ta in dem. Trevligt med sällskap.
Sedan in till stan och gjorde mig iorning eftersom jag skulle på bio med älsklingen Kalle, Alexander och Jonas. Vi såg Valkyria. Den var ganska bra, eller den var mer än ganska bra. Spännande och intressant att få se den sidan av Tyskland under Andra Världskrigen. Helt klart sevärd med andra ord.

Idag sov jag länge, vilket var helt underbart. Fast man blir helt off under resterande delen av dagen känner jag, så jag vill inte göra det för ofta. Jag åt frulle, gick ut med Yda och sedan körde i till Tyringe för att köpa hästmat.
Vidare till Vinslöv där jag satt och slappade hos mina föräldrar en stund. Sedan blev det stallet för mig och Yda där vi började med att mocka och fixa iordning till hästarna. Sedan in med Armani eftersom vi skulle ut och rida i skogen och Yda hängde med på vår tur, hon älskar det!

Träffade en sommarjobbs-arbetskollega i skogen (faktiskt!) som var ute och gick med sin hund. Alltid lika trevligt att träffa Lena =)
Senare under vår tur så stötte vi på två hästar, tre hundar och tre människor (på en och samma gång). det var Mihlberg som var ute på promenad med djuren. Yda blev överlycklig över att träffa deras hundar och Armani och Jennies häst Nemo blev säkert lika glada över att få se varandra, de är för stolliga....!

Nu håller sambon på med middag (makaroner och köttfärssås, vilken höjdare på en lärdagskväll, haha..) så jag får väl avsluta så vi kan äta ihop, för en gångs skull.

Ha en god kväll! Kram /Fanny!

Inga kommentarer: