2009-01-01

Året som gått!

Satt precis efter jag hade skrivit mitt förra inlägg och läste igenom andra personers bloggar och upptäckte att många hade sammanfattat 2008. Satt sedan och funderade på vad vi har gjort under året som gått. Det är egentligen mycket man hinner med, trots att tiden går ofantligt fort. Både tråkiga saker och roliga.
Jag började 2008 med begravning. Farfar dog strax innan förra julen och begravning då i januari. Fruktansvärt tråkig start på året och jag tycker, säkert precis som alla andra, att sådant är mycket jobbigt att gå igenom. Dessutom blev min farbror väldigt sjuk ett par dagar innan begravningen, vilket gjorde situationen ännu jobbigare.

Jag hann inte mer än hämta mig från första begravningen förrän det var dags igen. En ung kille (en före detta pojkvän) dog hastigt i våras. Det var väldigt jobbigt och inget jag tänker gå in på.

I somras flyttade vi tillbaks till Vinslöv och blev, inte bara praktiskt, utan också teoretiskt, sambos! Helt fantastiskt och jag älskar att leva samboliv. Är som sagt mer än ganska konservativ och är så rädd för förändringar, men eftersom vårt ihopflytt har skett succesivt så har det gått ganska smärtfritt =)
Mitt i flytten frod jag till Kroatien med mamma, syster, faster och en kusin och lämnade Kalle bland kartonger och annat stök. Han tog det ganska bra. Jag flyttade som en galning innan avfärd så när vi väl åkte iväg med bussen mot Kroatien så sov jag som en stock, enda från Öresundsbron till den Kroatiska gränsen, med undantag vid kisstop, matstop och när mamma väckte mig för att titta på utsikten. Skönt var det iaf och resan ner gick av bara farten.

Sedan kom hösten. Kalle bytte jobb, vilket har varit skönt då han har bättre arbetstider och kortare resväg. Jag började plugga på lärarhögskolan, Kristianstad.

I slutet av november började jag blogga, vilket är jätteroligt! Och december har varit en månad full av bloggande.
I decenber passade vi även på att köpa en bostadsrätt, alltså den vi nu håller på att flytta in i.

Under året 2009 ser jag fram emot:
Den nuvarande flytten och renoveringen som sker där igenom.
2 bröllop.
Frisk och lycklig familj, släkt och vänner.
Att djuren håller sig friska och välmående.
Att jag kommer fram till hur jag vill göra med skolan.....
Att min syster kommer helskinnad hem från USA nästa vecka, saknar henne massor!

Finns säkert mycket mer jag önskar ska ske under året, att jag vinner en Fet vinst på lotto, eller iaf 25 000 i månaden i 25 år, gånger 10. Det hade inte varit fel =)
Men nu är jag för trött för att klura på det. Ha en god natts sömn! Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år till er också =) så behöver du absolut inte känna. och du behöver inte köpa något =) måste snart se er nya lya puss

Anonym sa...

Hoppas att er flytt går bra!
Jag är supernyfiken på hur det ser ut i ert nya hem...
Hoppas att det kommer bilder snart!
Kram
Petra