2009-01-01

Nytt år - nya möjligheter!

Gott nytt år på er, allesammans!
Ett nytt år är verkligen igång nu. Nu låter jag gammal kanske, men jag tycker verkligen att åren bara går fortare och fortare, tyvärr. För jag tycker aldrig att man hinner med allt man ska. Varje dag har ju sin charm, om inte annat så har varje årstid det, vilket gör att iallafall jag njuter, naturmänniska som jag är, året runt - härligt!

Idag har vi hållt på med flytten för fulla muggar. Det är sanslöst jobbigt, men samtidigt så roligt! Nu är det vårt på riktigt och vi plannerar för fullt. Vår inneboende Baloo (Alexander heter han egentligen, men det är långt att skriva och han går alltid under namnet Baloo så vi kör pådet, så blir även han glad) har också varit med hela dagen, vilket vi är evigt tacksamma för. Jag bidrar inte så mycket med tunga lyft eftersom jag är en klenis och har problem med min nacke sedan flera år tillbaks, så bärhjälp är alltid välkommet. Mamma har varit fantastisk och likaså kalles föräldrar. Pappa får hjälpa till en annan dag. Imorgon kanske för då ska soffa ner, säng, vitrinskåp, tv-bänk, hallbyrån, nya TV'n och andra stora saker flyttas. Jag kommer nog inte flytta så mycket av dem saker, utan kommer nog rikta in mig mer på källaren där det ska rensas och tömmas och sovrummet ska målas mitt i flytten också.
Måste ringa Kalles kusin, eftersom jag behöverhjälp av honom, han är snickare =)

Jepp jepp, nu får jag fortsätta med sortering och nerpackning. Ha en fortsatt bra dag och ett riktigt Gott Nytt År på er önskar Fanny, Marcus och Yda!

Inga kommentarer: