2009-01-19

En sådan där halvtråkig dag idag

Idag är det ju måndag, bara det gör ju att man tappa modet lite ibland, haha.. Gick upp i morse, trött som en lus. Åkte till skolan runt 8 med Sofia, vilket i och för sg var trevligt. Trodde att vi bara skulle vara i skolan till max lunch, var där till 14..
Sedan när jag väl kom hem var jag ännu tröttare, så jag var helt enkelt tvungen att gå och vila. Körde sedan till Vinslöv där jag tog hand om hästarna och ena stalltjejen var underbar och hjälpte mig, Tilda är bäst!
Körde sedan hem till mams och paps och syrran. kulle ta deras bil eftersom cykelhållaren inte passar på min kärra. Nu ska ni få höra hur min kväll har varit:
Körde från föräldrarna, startade stolsvärmen som brände hål i förarsätet i deras bil. Och min pappa är lite av en pedant och väldigt noga med sin bil...... Attans och det är ju så typiskt!
Stängde av stolsvärmen, såklart, och satte fast cykelhållaren på bilen. Står i 45 minuter, tillslut mer eller mindre gråtande innan jag lyckas trockla på två cyklar på hållaren och spänna fast dem. Körde sakta men säkert in till Hässleholm sedan ytterligare en halvtimme med att få av cyklarna och baxa ner dem i cykelförådet i källaren. Nu har jag äntligen kommit upp här och tänker endast gå ut en gång till ikväll - kvällsturen med Yda.
Kalle jobbar kväll så jag hade inte riktigt möjlighet att få någon hjälp med cyklarna..
Imorgon är vi båda, tack och lov, lite lediga! Sååå skönt, men har massor att stå i - Peppe; vi hälsar på i möbelaffären imorgon förhoppningsvis innan lunch.

Ha en bra kväll gott folk! Kram

Inga kommentarer: