2009-01-15

Fanny har varit flitig idag.

Klockan ringde sju i morse, attans -jag som verkligen behövde sovmorgon, men vi hade tvättid och Kalle skulle jobba. Så ner i källaren, slängde in tre maskiner, upp igen och lade mig och halvsov på sängen. Sammanlagt idag tvättade jag åtta maskiner tvätt. Allt har nu torkat och är inhängt.
Har hjälpt min pappa lite idag och passade på när jag var hemma hos dem att dammsuga min bil. Körde sedan till stallet där jag red en sväng med min Armani, Jennie och hennes Remo. Mockade, gjorde iordning åt hästarna inför natten, tog in hästarna och seedan hämtade pappa mig, som dessutom sett till så min bil var fin på utsidan också, älskar sådana överaskningar =)
Hej och ivej, hem till stan. Fixade mat bestående av spaghetti och köttfärssås, yammi! Gjorde mig iordning för att sedan åka till mammas jobb, likaså syrrans skola eftersom de hade Öppet Hus idag och dotter, tillika storasyster som jag är, så ställer man upp och hälsar på dem.
Nu har jag hunnit duscha och sitter nu här, phu. Dagen har gått i ett. Imorgon ska jag hjälpa mina föräldrar med att stor-handla, som sagt - man ställer upp i vått och torrt.

Nu ska jag faktiskt snart gå och sova, för det blir tidigt upp imorgon också. Ska skjutsa sambon till jobbet eftersom jag ska ha hans bil (mams och paps har min nämligen..).

Egentligen klagar jag inte över sådana här dagar. Gillar att ha och göra och man mår så bra såhär i efterhand och kan verkligen sitta här med gott samvete.

Min kompis Jennie är upprörd på mig, hahaha.. Jag har tutat i henne att Pappelina-mattorna är underbara, vilket hon verkligen har förstått. Hon vill dessutom ha två, moahahahaha.. Jag ska själv införskaffa en snart är tanken. Ska bara få sambon att förstå att vi verkligen behöver en matta i köket, speciellt en i plast som är så tålig och passar ypperligt i kök =P, man får inte vara dum!

Godnatt på er! Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde att Pappelina var trams (och bara dyr) innan Petra tog hem en. Hälsa Kalle att den faktiskt är värd sitt pris. Den ligger som ett strykjärn på golvet, är vacker att se på och kommer att hålla i många år.

Ha en världsbäst helg!

Fanny och Marcus sa...

GÖTT!! Han har nu läst det du skrev och kommer nog, tack vare dig, att inte vara så svårövertalad, du är en pärla! Hälsa resten, kram!!