2009-01-24

För jag är lycklig, för jag är lycklig..

Idag blev vi äntligen av med gamla lägenheten, besiktigad och klar - behöver alltså inte fundera mer på den, vilket verkligen är helt fantastiskt!!
Det betyder också att vi blev 3500 kr rikare eftersom vi slapp betala sista månadshyran där, me like, eller ja - we like =)
Efter besiktningen så körde jag hem till mamma och pappa och åt frukost med dem. Sedan blev det stallet för mig, regnade men fick ju rida ändå. Så äckligt med sådant pytte-regn som tar sig in överallt, blää!
Körde sedan hem till mamma och pappa igen och åt semlor, gottigott....! Efter det satt jag själv kvar vid bordet med min stora mugg te. Funderade på varför jag alltid är sist klar vid bordet - är det för att jag helt enkelt äter/dricker mest, eller för att jag pratar mest? Tål att funderas på, haha.. Jag tror det sistnämnda om jag ska vara ärlig.
Där vid bordet satt jag även och funderade på hur lyckligt lottad man är. Hade precis innan fikan läst tidningen, vilket ofta visar bekymmer och sorgligheter. Blev nästan tårögd när jag satt där och tänkte på mina nära och kära och vilket underbart liv jag lever. Det gäller att vara tacksam för det lilla, viktigt att tänka på, men så lätt att glömma bort.
Det måste ha varit dagens kloka ord från mig och något jag nog ska fundera oftare på.

Nu är jag hemma - nyduschad, fönat håret och plattat det. Lagat både köttfärspaj och chilli-con-carne och fixat med sallad, disken är också fixad. Nu väntar jag bara, men regält gott samvete, här vid datorn på sambo och "inneboenden" Alexander som jag ska äta en god middag med. Ha en fortsatt härlig lördag kväll. Kram allesammans!

Inga kommentarer: