2009-01-27

Före och efter-bilder

Har varit lite i pysseltaget. Blev så sugen igår efter mitt blogginlägg att fixa med mitt projekt som jag införskaffade lite saker till igår. Såhär såg bordet ut innan. Kalles gamla sängbord som vi använder lite som ett sideboard (stavas det så?) brevid soffan. Jag gillar modellen på det, men färgen på bordet och på fickan har jag hela tiden tänkt förändra, igår var det då dags =)



Såhär blev således resultatet. Är grymt nöjd och tycker jag lyckades bra med att få fram det jag ville. Tyckte dessutom att ljusstakarna passade så bra in, eftersom de är lite grå-blå. Köpta på Kurius i Vinslöv för 25 spänn, nice =) Mamma köpte dem och till sig själv köpte hon bruna, och även de är sjukt fina!





Fickan är gjord av två bordstabletter av ganska grovt tyg. Tråden jag använde mig av är vit satin-tråd. Tyckte det blev en fin kontrast till det grova tyget, men jädrans vad svårt det var att sy i! Var inne på min femte nål när jag väl var färdig med fickan, haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

MYCKET BÄTTRE!!!
Tänk att t.o.m. Kalle nu lärt sig att vitt är BÄST!!!
Kram
Peppe

Anonym sa...

hur lyckas du med allt?? du är så händig. alltid lika fint =) jag önskar jag med kunde.. nä du får allt komma hit och hjälpa mig med vad jag kan göra så det blir mer stil rent puss