2009-01-11

Helgen är över

Och det har varit fullt upp känns det som.
I fredags lagade jag som sagt middag åt grabbarna. Alexander sov över i "sitt rum", alltså i TV-rummet (hahaha..), jag visste det, vi skulle skaffat oss en trea! Igår, lördag, blev det IKEA för oss tre. Meningen var att jag och Kalle skulle köpa lampor och lite smått och det gjorde vi också. Tur ändå att vi tog stora bilen eftersom Alexander köpte massor.
Kom sedan hem vid 16,30 och skulle ha Kalles föräldrar och yngsta syster på middag här runt 19. Ja, vi är tidsoptimister så det skriker om det.
Vi bjöd på räkpaj som förrätt, ugnsbakad kyckling och ris till varmrätt och glass med konserverade frukter till desert. Är riktigt imponerad av mina skills i köket, ibland lyckas även en nybörjare som jag =) Det blev verkligen super-gott, om jag får skryta lite. Vi hade iallafall en underbart trevlig kväll allesammans.

Idag började jag dagen med en promenad med Yda, så skönt! Kalle tog tag i disken (har den dealen att den som lagar mat slipper diska, och jag stod för maten igår, vilket betyder att han diskade, hehehe..) och dammsugade faktiskt efteråt också.
Vid 13 mötte jag mina föräldrar vid Hässleholmsgården och vi gick en runda i skogen tillsammans med vovvarna. Det var verkligen jätte-härligt. Efter det tog vi oss hem här till oss där Kalle väntade med kaffe, te och mackor. Lillasyster Mimi kom också in, tog tåget hit, och var med oss och fikade. Älskar att umgås med mina föräldrar och syster.
Fick förresten mina julklappar av syster, som hon hade inhandlat i USA. Fick ett par röda trosor från Victoria's secrets. Helt fantastiska, älskar dem redan! Och en klänning som jag blev totalt kär i redan direkt, ska visa er någon dag. Min syster vet hur man gör storasyster glad =).

På tal om att visa er så måste jag få tummen ur och fota vår nya lägenhet och slänga in bilderna här, vi börjar få det riktigt fint även om det finns mycket vi vill göra. Men en del får man väl ta efter hand.
Nej nu ska jag hålla kväll. Jag och Jennie ska, som vanligt, plugga imorgon. Älskar att umgås med Jennie, har sjukt roligt, men uppgiften vi nu håller på med är bra tuff..

Ha en fortsatt bra kväll, hoppas även ni har haft en bra helg. Kram på er!

Inga kommentarer: