2009-03-19

Stökigt, men glad ändå!

Hej på er!
Idag har jag haft en fantastiskt dag. Lägenheten ser ut som f*n rent ut sagt, eftersom vi nu håller på med ett litet projekt i hallen; ska riva ut två garderober och där ska sedan bli arbetshörna. Har en deadline eftersom jag fyller år om ett par veckor, därför tar vi lite lediga stunder till detta projekt redan nu =)
Såhär långt har vi kommit, som synes..





..med andra ord inte så jättelångt, men imorgon blir det troligtvis mer eftersom sambon är ledig, tjohej!!
Var ute och gick med sambo och hund i eftermiddags, helt underbart och vilket väder. Vissa dagar är bättre en andra, denna dag är en av de bättre.
Ikväll var jag i stallet. Gjorde iordning till hästarna, tog in dem, släkte ner och stod sedan utanför deras boxar, slöt ögonen och bara lyssnade till deras rogivande tuggande. Tanken slog mig då under dessa minuterna jag stod där, att gud vad jag är lycklig egentligen och vad bra man har det; har möjlighet, trots student, att ha två hästar (tack vare en fantastisk sambo), har en hund som är min absolut trognaste och bästa vän, som sagt en fantastisk sambo, underbara föräldrar och syster, fina kompisar.
Det enda jag skulle önska mig mer är pengar och en annan utbildning, men jag skulle aldrig vilja byta bort det jag redan har, mot de få saker jag fattas.

Nej, nu ska jag fortsätta dricka mitt te och vänta på att sambon ska komma hem igen! Kram och ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Har precis också druckit en kopp mumsigt te från Spice Tree!

Lilla huset på prärien sa...

Jamen visst ska du vara lycklig! Ibland glömmer man att glädjas åt det man faktiskt har istället för det man har. Bra att stanna upp och tänka på det.

Och visst är det ett underbart väder vi har! Idag var det liiite kallt dock... :)

Fint det blir i hallen!

Kram Jenny