2009-03-22

Självständig..

..tycker jag är viktigt att man är =)
Idag till exempel har jag sågat, gått från vår våning (tredje) ner till släpet utanför, 10 vändor upp och ner med brädor och annat skräp från garderoberna vi har rivit ner.
Sedan körde jag till tippen med allt skräp; backade till snyggt där med släpet och slängde av allt skräp igen.
Släpet ja, jag var på 3 olika ställen i stan och ville hyra släp, men inga lediga. . . Så fick därför köra till Grantinge, hos Kalles mormor och morfar och låna deras släp. Passade där på att mysa med deras 6 veckor gamla (unga?) tax-valpar, underbara!!
Känns så jäkla gött när man har fixat något sådär på egen hand, utan hjälp. Inte för att det är så avancera egentligen, men ack så viktigt.
Sambon min har jobbat helda dagen, annars hade jag säkert fått hjälp av honom, om jag velat.

Annars idag har jag varit hemma hos föräldrarna och pratat lite med dem, hemma hos mina svärföräldrar och bakat chili- och räkpajen, som jag har recept på längre ner i bloggen. De skulle ha gäster och hade bett mig lite snällt om jag kunde baka den.

Efter det så var jag och Jennie ute och red en sväng i skogen tillsammans med hästarna, riktigt skönt efter en hektisk dag.
Ikväll har jag och grabbarna grus film-kväll. Är inne på tredje filmen nu, haha.. Kände därför att jag behövde gå ifrån en sväng och hamnade här.

Nu ska jag återgå till filmen. Ha det så bra, kram!!

Inga kommentarer: