2009-03-29

Helgen

..har verkligen varit så välbehövlig! Trivs bra på min praktik, men det är jobbigt att vara igång i det tempot hela dagarna. I fredags kväll åkte jag och två gamla klasskompisar till en annan klasskompis i stora staden Kristianstad; åt, drack och hade väldigt trevligt, verkligen! Tack tjejer för kvällen och Maria för himla god mat!

Sedan i lördags var det till att gå upp tidigt. Skulle köra till Lina i Vä och hjälpa henne med hennes två hästar; rida världens finaste Cassanti och klippa Ellen (som också är fin, men C är min absoluta favorit, alla kategorier, det vet du Lina!). Resultatet av ridning (film-klipp) och klippning (foto) hittar ni i Linas blogg, titta gärna in och kommentera, vet jag =)
Sedan igår så var det 25-årskalas och sambons svåger David, grattis till honom i förskott, då han inte fyller år förrän den 4/4 egentligen. Verkligen en jättetrevlig kväll och så god mat som Kalles syster hade lagat, yammi!

Idag började jag dagen med huvudverk, men tog mig upp oc gick en lång promenad med Yda på en timme, vi passade på att, dagen till ära, gå en annan runda och därmed gick vilse, men hem kom vi ju till slut, haha! Ska snart köra en vända och köpa en list till vårt renoveringsprojekt, även en tång måste införskaffas och lackfärg.
Måste försöka hinna med hästarna också, phu!
Sa jag att helgen var välbehövlig, det går minsan i ett ändå. Nästa helg, då ska jag verkligen försöka att vila upp batterierna lite! Kram på er, hörs och ses.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Tusen tack för att du uppmärksammade mig på felet i receptet, tror jag har allmänt hjärnsläpp i helgen. Skulle bara vilja ligga under täcket och göra inget alls :0(

Du ser ut att ha haft en fullproppad helg, de helgerna är rätt sköna de med!

~Livet i byn

Anonym sa...

Nästa helg är det ju feest, då kan du inte vila!
Livet är en fest och du är bjuden tjohooo! :D