2008-12-09

Var ska man börja?

Kalle åkte iväg för att hjälpa sin mamma och familjen med lite saker. Det är mycket nu..

Och jag sitter här, tänkte att jag skulle ta tag i att skriva lite julkort, har skrivit två och är nu fruktansvärt omotiverad, trots julmusik och lussebullar..

Och lyfter jag blicken och tittar på resten av vårt boende så blir jag ännu mer omotiverad. Här ser ut som ett tredje världskrig skulle man väl kunna sammanfatta det som:
Kartonger, julklappar, inslagspapper, påsar, tvättad tvätt, smutstvätt, väskor, skolböcker, datorer, Ydas leksaker, inredningstidningar. . . Och bland allt detta rymmer sig en styck Fanny, en styck Yda och möbler. Vi bor som sagt i en 55 kvm stor (liten) vindsvåning.

Nej Fanny, ta tag i dig själv och sätt fart nu. Mycket som ska hinnas med idag.
Svägerskan och sambon befinner sig nu på förlossningen. Förmodligen är det därför min motivation är som bortblåst. Alla våra tankar går till dem. Det finns viktigare saker i livet än att städa känns det som just nu..

Hej och ivej.

Inga kommentarer: