2008-12-19

Lillasyster

Jag har en lillasyster (Marcus har fyra, men idag ska det handla om min syster). Hon heter Mimi, fast under jul är hon Lillstrumpa och jag (som egentligen heter Fanny) är då Syster-yster. Ingen av oss vet egentligen varför, men så är fallet och det är det som står på våra julklappar till varandra.

Fast i år ska inte min syster fira jul hemma, inte nyår heller, ochinte ens i Sverige. Hon ska, med sin pojkvän och hans familj, till USA. Självklart unnar jag henne det (och kanske känna liiite avundsjuka, jag menar tänk att få fira jul i New York, hur häftigt är inte det?!). MEN, jag är väldigt konservativ när det kommer till traditioner och det är viktigt för mig att följa traditioner så som vi alltid har gjort. I år rubbas allt detta. Kanske låter hur löjligt som helst, men hon och jag är super-tighta och är ju enda syskonen (det kanske kvittar hur många syskon man är, det vet jag inte).

Hon åker på söndag (jag kommer verkligen att bryta ihop, hahaha..) och idag ska jag hem till mina föräldrar och vi fyra ska äta middag tillsammans, bara vi; jag och Mimi, mamma och pappa. Ska bli så härligt och det var så himla längesedan.
Tror till och med att jag, dagen till ära, ska ha min klänning som jag sparat till julafton på mig ikväll. Detta blir ju vår julafton tillsammans.

Nej usch, nu måste jag sluta deppa, vill absolut inte att hon åker iväg med dåligt samvete (för det är verkligen inte tanken). Vill önska henne världens bästa resa och hoppas hon får vara med om många häftiga upplevelser.


På tal om annat. Idag har vi, jag och Marcus, betalat bostadsrätten (eller ja, handpenningen, resten kommer att föras över den dagen vi får nykeln). Ni kan tro att vi längtar!!
Ha en skön fredagskväll. Kram på er!

Inga kommentarer: