2008-12-26

Härlig morgon!

Hej på er!
Började morgonen med en ordentlig sovmorgon, jag och Yda. Kalle stack redan halv sju i morse, han skulle iväg och jaga. Jag och Yda tog bilen och körde till Bertes Ängar (heter det så, egentligen?!) och tog en promenad. Mötte först en barndomskompis pappa och deras hundar, trevligt! Efter det stötte vi på ett äldre par med tvådvärgpudlar - en på 12 år och det sötaste på 4 månader, gullugull! Och Yda fick busa lite =)
Dessutom var det lite fruset ute, kan det bli bättre?

Efter det tog vi bilen till affären och handlade lite frukost. Det behövdes, har inte ätit ordentligt på ett pardagar, bara en massa julmat och godis! Nu sitter vi iallafall här vid bordet och äter en sen men välbehövlig frukost bestående av havregrynsgröt.

Väntar egentligen på att Kalle ska komma hem. Vi ska köra till stan tänkte vi och kika lite på rean. Vi behöver en ny TV faktiskt, iallafall enligt Herrn i Huset =)

Igår var vi hos mormor och morfar. Älskar verkligen att komma upp där. Det lägger sig ett lugn över en och man känner sig med ens hemma. Vi åt gott och hade så trevligt. Jag och Kalle följde med morfar ut till muséet och tittade på allt de har. Morfar samlar ju på gamla maskiner och momor samlar på gamla saker. Morfar är en underbar berättare och jag vet inte hur länge vi stod där och lyssnade på honom. Tillslut kom mormor ut och undrade om vi inte frös, haha! Att inte morfar skriver en bok, det förvånar mig.Han har ju gjort allt annat och eftersom han har så mycket att berätta om, så borde han skriva ner det och sammansätta det till en bok, en idé man kanske skulle föreslå för honom?

Har kommit fram till att jag verkligen inte orkar lägga ut bilder på mina julklappar, inte alla iallafall och verkligen inte idag. Men jag kan berätta.
Vi fick grillbestick och 4 (!) ugnsfasta keramikformar. Fick en karaff från eva solo.
Chai-te och choklad.
Pengar och presentkort.
En underbar scarf av underbara kusiner.
Kalle fick en tekning av sin yngsta syster, gulligt!
Yda fick en "lase" som gick i rosa av mina föräldrar. Hon älskar ju Dustys lase (en sådan med en knut i vardera ände) som för övrigt har sett sina bästa dagar så även han fick en, fast som gick i blått.
Kalle fick världens finaste salt- och pepparkar av mig i rostfritt och även en rostfri välkommen-skylt av mig.
Och jag fick underbara fårskinnsinneskor av honom, välbehövligt!
Och finaste presenten som jag ärligt talat började gråta av när jag fick den, var en gunghäst i trä (en liten som man har som prydnad) som mamma och pappa har haft i massor med år. Jag lekte med den när jag var liten och tyckte den var så fin. Så jag fick den!!
Och så fick jag ju anläggningskortet, som var bra välbehövligt. Nu ska hästarna tränas!

Nej nu ska jag städa lite och kanske måla lite i väntan på att sambon ska komma hem. Ha en bra dag! Kram på er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

dom har byggt en stuga brevid huset i åhus. en gäst stuga =) puss

Anonym sa...

appropå gunghästen så tror jag att jag minns den någonstans i bakhuvudet =)