2008-12-17

Lång diskussion mellan oss...

...det hade vi igår kväll, angående placeringen av Kalles dator och därmed datorbordet i nya boendet.
Jag tycker att datorbord och datorer är den absolut fulaste möbel som finns, speciellt stationära datorer (om det ens räknas som en möbel). Jag tyckte då att jag kom på värsta fiffiga idén att man kunde bygga ett platsbyggt hörskåp i ena hörnan av hallen och inreda det med datorbord och som en arbetshörna. Dessutom tänkte jag att dörrarna kunde vara i samma material och med samma handtag som skjutdörrarna på garderoberna som också dem är i hallen, fiffigt va?


Kalle däremot tycker att datorn ska stå i TV-/vardagsrummet, i burspråket. Han vill inte ha enmassa "spring bakom ryggen" av folk när han spelar. Men HALLÅ!!!!!!! Han sitter och stirrar in i skärmen och har dessutom hörlurar på sig. Och folk, det är jag och hunden Yda det.. Morr.....

Vet ju att jaghar rätt och att mitt förslag är så jäkla bra! Och ja, Marcus är väl lika säker på sin sak, han. Men, som alla andra kvinnor i förhållanden (gissar jag?), så anser jag att inredningen bör lämnas över åt oss... iallafall i vårt fall =)

Nej, ha en trevlig kväll, jag behöver smida planer. Kram!

3 kommentarer:

Designdrömmar sa...

Tack för din fina hälsning hos mig:) Jag håller med dig, bygg in datorn i hallen så slipper man se den. Datorer är inte speciellt snygga. Lycka till med dina planer;)
Åsa

Anonym sa...

jag håller med dig. den kan väll för jägaren inte stå i vardagsrummet?? fixa det när han inte är hemma haha puss

Maria sa...

Villket sammanträffande, var inne på din blogg igår o tittade runt, men lämnade ingen kommentar!
Skålen är Iittalas Marimekko. Den finns i såååå många färger o två storlekar, en mindre än den jag har. Har även en rosa, de är supersöta o perfekta att ha godis i. Om du har vägarna förbi Höganäs och deras outlet butik höganäskeramik så passa på att handla dem där, betydligt billigare!