2008-12-13

Julklappsrim!

Hej på er!
Nu är jag verkligen i julstämning!! Har ju varit hos världens bästa vän, Anna, sedan igår och nyss hemkommen. Alltid roligt att komma iväg, men det är bra skönt att komma hem också. Det har inte blivit mycket sömn, men däremot mycket mat och mycket promenader, både runt sjön och på stan =)
Nu är jag trött, och det gör det extra roligt att hitta på julklappsrim till julklapparna! Jag tänker inte berätta vad det är i klapparna, eftersom risken finns att någon "obehörig" är inne här och kikar, men gogglade lite på julklappsrim till mina föräldrars paket och likaså till Kalles föräldrars paket (de ska få samma present av oss, alla föräldrarna). Valde ut en del av ett rim som är så bra:
Det som tidigare en hel vägg fick fylla,
Ryms nu på en liten bit av er hylla.

Jag gillar ju korta och lite fyndiga rim, även långa men det är roligast att lyssna på för det har jag inte tålamod att själv hitta på. Pappas sida av släkten rimmas det alltid till och de åt oss också, och det brukar vara så sanslöst roligt, längtar redan till julafton, eller vaddå redan, när julen är över sedan förra året, börjar jag så smått längta igen. Det är ju så underbart!
Tack och lov delar jag och Kalle den "passionen". Jag är väl mer lite av en mys-person med tända ljus och lite smått diskret pynt. Medans Marcus mer vill ha maaaaassor av tomtar, glitter, belysning etc. typ överallt så visst skiljer sig vår sk. passion en del ändå, hahaha..

Nej nu ska jag försöka mig på att rimma mer eller fuska och googla lite rim för att bli inspirerad! Ha en fortsatt bra lördag! Kram på er!

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ah - smart att hitta rimmen på nätet! Det är ju kul! Ska jag också göra minsann :)

Lampan har jag köpt på auktion men ofta står de att finna i olika antikaffärer. De finns också nytillverkade - sökt på Jieldé så får du fram flera olika ;)

Ha en mysig tredje advent!

/Jenny

Anonym sa...

tack för den jätte fina kommentaren. julklappsrim är bra roligt. fast jag fattar aldrig ändå haha. LOve you sis

Anonym sa...

hitta på någon till mig fanny jag och lillebror har köpt en knogjärns mugg, alltså det är en mugg och sen är hantaget ett knogjärn. Den är till vår kusin.

/hampus