2008-12-22

Hej på er!

Ni kan tro att vi hade en härlig dag igår. Det började med att Kalle vaknar av att solen skiner rakt in. Själv vaknade jag av att Yda (vovvan) lår uppe på min mage och inborrad med huvudet i min halsgrop, härligt!
På bilderna kunade hon dock inte låta bli att kika in i kameran, haha..






Sedan tyckte hon att vi skulle gå upp.

Då tog vi en lång promenad alla tre och det var verkligen hur skönt som helst. På hemvägen handlade vi frukost som vi sedan åt.

Jag var hästvakt åt kompisens hästar så det var fullt upp! vad middag körde jag ner och gav deras hästar middag. Vidare bort till mitt stall och red. Hann mocka Armanis box sedan fick jag köra vidare till kompisens stall och tog in deras hästar. Sedan vidare till mitt stall igen och mockade Malvas box, fixade iordning till kvällen och tog in hästarna.


När jag var färdig körde jag hem till mamma och pappa. Hjälpte mamma att hänga upp en bit tyg och sedan hjälpte pappa mig att fixa med vår julgran. Körde sedan hem där Kalle höll på att laga middag så under tiden klädde jag granen.


Efter middagen körde vi upp till Kalles föräldrar och hämtade två stolar från möblemanget vi har fått av dem. Hela möblemanget ska målas om! Dessa två stolarna målades igår, vita såklart! Blir nog ruggigt bra. Vill sedan ha fårskinn som "dynor" på stolarna, så om någon vet var man kan köpa trevliga fårskinn så hojta till! Vill ha mörkgråa..


Såhär blev resultatet, ena stolen målad, andra inte.



Nej, nu ska jag och kompisen Jennie fortsätta skriva på vårt arbete. Ha det så bra! Kram!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kan köpa fårskinn utav oss. det ända du behöver göra är att betala för tvätten och det dom gör för att få dom rena m.m kramar lina

Anonym sa...

japp det blir exakt samma. ja vi har gråa med. dock inte som ska slaktas just nu. men Andreas pappa får in gråa lamm för jämnan. så jag ska säga till honom. dom blir lite billigare än dom i affären. men jag ska kolla mer med Andreas men ring mig sen puss sis