2008-12-18

Min pedagogiska grundsyn?!

Ja har skolarbete, eller förlåt hem-tentamen heter det ju.. Vi ska skriva om Vår pedagogiska grundsyn. Helt ärligt, vad är det för ett ämne? Sjukt svårt och grymt invecklat, vet ju inte ens vad det är för något.
Känns faaantastiskt skoj att ha två hemtentamen över jul; denna individuella och en i grupp (jobbar med världens bästa Jennie, tack och lov!). Om jag bara kunde komma igång att skriva om den där grundsynen så hde det säkert löst sig, men jag kommer ju inte igång!!
Jag och Jennie har suttit sedan 11,30, med de individuella, här hemma. Vi har haft super-mysigt och druckigt te, ätit pepparkakor och snackat skit. Vi har verkligen gjort ett tappert försök med arbetet, men det är verkligen stört-omöjligt..

Nu börjar dessutom bra program på TV, hur ska detta gå, haha! Det brukar lösa sig, när jag är under tids-press. Men nu har jag till den 7 januari på mig, alltså inte tidspress. jo, det är det egentligen, eftersom vi har bestämt att den individuella ska vara färdig den 23 december. Typiskt optimisten Fanny att skjuta på allting!

Annars ser dagen ut som sådan:
Titta liiite TV nu, bara lite (hahaha, visst..).
Stallet till hästarna (en promenad med Armani och Yda-vovven och longera Malva).
Hem och titta Bonde Söker Fru (wohoo!).
Och sedan verkligen försöka igen med mitt skolarbete.

Kalle har ju sin jägar-examen-kväll på torsdagar så han är inte hemma förrän senare så jag kan få lite annat gjort. alltid bäst när man är själv hemma.

Nej, nu måste jag sätta fart med allt jag ska göra. Ha en underbar kväll! Kram på er!!

Förresten jag har kommit på en sak, det är verkligen dö-roligt att få kommentarer. Det är som julafton varje gång man går in och kikar i Bloggen!

1 kommentar:

Patricia Jönsson sa...

har du skrivit din pedagogiska grundsyn? jag kan ej börja skriva heller om du har kommit igång med det kan du vägleda mig ?