2008-12-07

Söndag, älskade söndag!

Jag brukar inte tycka om söndagar, men idag är det verkligen skönt!
I fredags var jag ute med min "basgrupp", alltså gruppen i klassen som jag arbetar mest med och umgås mest med, underbara vänner! Först hemma hos Linda och drack glögg och åt pepparkakor. Vidare därifrån till Cats där vi åt en fantastiskt god middag och drack mycket gott.
Efter det drog många av oss vidare till Kings Head där vi drack ännu mer gott, dansade och hade väldigt roligt! Min underbart snälla sambo hämtade sedan mig och skjutsade hem alla Hässleholmsbor till respektive hem.
Jag gick och la mig vid 04,00 och upp igen vid 07,00 - ja det var jobbigt. Sedan till stallet, mockade, red och sådär.
Sedan i går kväll var jag på 30-årsfest hos Lina. Kände inte så många, men det var jätte-roligt! Men jag var så trött. Det kom nog ifatt mig då. Jag fick skjuts hem till mina föräldrar vid 00,00 eftersom jag visste att de hade gäster och som jag gärna ville träffa. Var sedan där till 02,00 sedan kom Kalle hem till mamma och pappa från sin middag hos en kompis. Vi gick sedan hem och sov.

Jag sov till 13,00 idag, haha.. Det var skönt ska ni veta. Har nämligen endast sovit 8 timmar på 3 nätter.
Idag skulle pappa lura iväg med på en överaskning, lite far-och-dotter-tid. Vi skulle till Hässleholm, trodde pappa. När vi kom dit visade det sig att affären (Rusta) inte alls finns i Hässleholm, utan fick köra till Kristianstad, hahaha.. Där fick han för att han ville ta närmsta vägen, genvägar är ofta senvägar, eller hur är det nu man säger?
Han ville köpa en liten ugn med två spisplattor uppepå, eftersom jag och Kalle inte har någon ugn, tyvärr. Jag blev verkligen super-glad!! Vi får väl se hur den fungerar, men i vilket fall är det ju en underbar handling av mina föräldrar att tänka på oss och vårt matbehov!

Nu tönkte jag köra ner och oyssla om mina hästar och natta dem, sedan ska jag och Yda-hunden till ryttarföreningen och titta på en jul-show. Ska bli himla trevligt faktiskt, julkänslorna spirar!

Anledningen förresten till att jag faktiskt tycker om denna söndag kanske jag ska berätta. För det första är det advent, för det andra har jag verkligen sovit ut idag och för det tredje är jag ledig (eller ja, har hemma-studier) hela veckan och det ska bli grymt skönt!

Ha en trevlig kväll. Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men oj, ser man på!
Har ni börjat blogga!!!
Kul att kören var till belåtenhet, Elias var inte riktigt nöjd.
Han sa att lokalen var så...stor att ljudet inte blev riktigt starkt.
Jag har tänkt på er mycket sen ni var inne på jobbet sist, hur har det gått???
Med huset i NS!?
Ha en fortsatt go söndag!
Kram
Petra

Anonym sa...

Hej hej:) Kul att du kikar in. Du är så välkommen att besöka min butik! Nu ska jag kika lite i din blogg. Kram

Anonym sa...

Tjenare! Väntar med spänning på Kalles första inlägg!