2008-12-22

Studier, målning, hästar, shopping och kalas!

Har även idag hunnit med en del. Började dagen vid åtta med att gå upp. Vid nio kom Jennie och sedan pluggade vi till 13,00. Fick faktiskt en hel del gjort och börjar få klämm på den där pedagogiska grundsynen, äntligen!
Efter det blev det en tur till hästarna. Blåste galet mycket så jag mockade och tog sedan monstret Malva på en liten promenad. Jag skämtar inte, hon är ett monster!!! Har väl fått henne för mina synder. Har världens snällaste hund och min andra häst är också han världens snällaste, så nog fasen fick jag ett litet monster. Tredje gången gillt, eller vad säger man? Men men, ville ju ha något litet och kaxigt, så jag får väl helt enkelt skylla mig själv..

Sedan körde jag hem och gjorde mig iordning eftersom jag och mamma skulle köra en sväng till stan och handla det sista. Dock var vi inte riktigt på hugget i stan så allt blev inte handlat. Varför varför varför är man alltid ute i sista sekunden?! Stakars mamma ska både göra knäck och kolor och handla lite mer julklappar. Tur att pappa är den som står för julmaten. Jag får såklart assistera dem båda lite.

Idag fyller Kalles yngsta syster år, hon blev 8 år så vi var i Kalles föräldrahem på kalas hela kvällen. Kvällsmat bestod av frallor och prinsesstårta hade Prinsessan beställt till efterrätt, mums!

Åkte väl hem därifrån vid 21 och jag har målat lite på vårt möblemang sedan dess. Precis färdig med andra stolen och nu orkar jag inte måla mer för idag. Ska plugga med Jennie igen imorgon redan vid halv nio och måste verkligen vara på hugget då eftersom vi ska vara färdiga då, basta!

Godnatt med er! Kram!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul till er oxå önskar vi i vä =)

Anonym sa...

God Jul på er!!
Hälsa mor o far.
Kram
Petra