2008-12-16

Äntligen hemma..

..är det någon som tittar?
Vad var det de gjorde i det nya huset? Det var en glasskiva med ett foto-tryck på, typ tror jag? Slog på TV'n precis då och det såg spännande ut!

Haha, vaknade väl som alla andra skåningar med ett ryck av jordbävningen i morse. Jag är inte så där väldigt lättskrämd, men nog fasen vaknar man med ett ryck när sambon far upp och far runt och skriker i sängen att allt skakar! Skakningarna i sig skrämmdeinte mig så värst. jag blev mest nervös över mitt vitrinskåp, hahaha!!

Men tur att Kalle skulle upp tidigt för han fick gå ett varv runt "huset" här eftersom jag var helt säker på att någon idiot hade kört rakt in i Blom.a.t.t, jag var seriöst helt säker på det. Det hade varit mer rimligt i mina ögon iallafall, än att det sker en jordbävning i Skåne. Vilda fantasier? Ja, eller nej, Vinslöv kan vara bra tokigt ibland..

Oh, flytten närmar sig! Vi längtar som galningar! Planerar för fullt och fixar massor nu. Ska nog upp i Petras möbelaffär och snoka, och om du löser och har något spännande i butiken, så hojta till!!

Nä, nu börjar Äntligen Hemma igen, om någon såg vad det var för glasskiva och vad den skulle användas till, så hör av er till mig!
Ha en fortsatt bra kväll! Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, då mattan är från Pappelina!
Min heter Siri.
Nyheter kommer hela tiden, inte lika mycket just nu som till vår/sommar men lite kommer det ju.
Ni är alltid välkomna!
Kram
Petra