2009-02-19

Snart helg igen!

Ja, idag är det torsdag.
Igår hann jag inte blogga - fullt upp; åt frulle, körde till hästarna och gjorde iordning till dem i stallet, körde ner till ryttarföreningen där jag höll i ett dressyrpass, körde till stallet för att fixa iordning det sista, körde in till stan där jag snabbt tog mig upp i lägenheten, jag och Kalle plockade snabbt iordning och diskade.
Sedan kom Petra, sonen Joel och hunden Twix på besök, så trevligt så! Vi tog först en promenad med vilddjuren ner mot Hässleholmsgården, men eftersom den manliga könet är ett klent släkte så fick det bli en relativt kort runda, hahaha..
Sedan gick vi med vovvarna bort till djuraffären och köpte en specialitet (tydligen), nämligen lunga!
Tog oss sean upp till vår lägenhet där Petra började rita lite, eller ja ta mått, på vårt kök. Ska bli spännande att se vad hon kommer fram till och ifall hon har några smarta lösningar på lager.

Körde senare till stallet (igen!) där jag gjorde iordning båda mina hästar för jag och Kalles syster Tilda skulle ta ner dem till ridhuset. Vi traskade sedan ner dit, Tilda med världens bästa Armani och jag med lilla monstret Malva =) In i stora ridhuset. Malva skötte sig ganska bra, det är inte lätt att vara liten och ung. Armani däremot var inte alls fräsch.. Hoppas han bara hade en dålig dag, för han ville inte alls...

Idag har jag hunnit vara ute i snön med min Yda, ätit frulle och diskat massor!
Vid middag kommer två klasskompisar hit. Ska gå igenom det sista i vårt arbete, dricka lite te och äta några bullar. Nu måste jag sätta mig med förberedelser till vårt skolarbete.
Ha det så bra! Kram!!

Inga kommentarer: