2009-02-10

Idag är jag sjuk =(

Fast jag har haft en förhållandevis trevlig dag ändå =)
Under förmiddagen befann vi oss på internatet i Åhus. Hade med mig Yda och en annan tjej hade med sin hund. Ett gäng av oss passade på att, efter internatet, gå ner till havet med vovvarna. Oskar tog bilder, men jag har inte fått dem än så håll till godo sålänge, de kommer =)
Det blåste enormt mycket vid havet. Kände riktigt hur energin flödade när vi kom ner till havet; man kände sig pigg och jag glömde t.o.m bort att jag var sjuk, och hundarna älskade det!!
har sagt det innan och säger det igen, havet vintertid är det bästa jag vet, vilken känsla!!

Sedan åkte jag hem och fixade med hästarna. Hade sedan en tid på vårdcentralen i eftermiddags. Har ont i mitt öra och var tvungen att kolla det, men ingen öroninflammation iaf. Kan nästan bli lite sur över sådant faktiskt; man går in och betalar 150 spänn, sitter och väntar, blir inkallad, en doktor kollar på en i 1-2 minuter och konstaterar att det inte är något fel. Jaha, bara att masa sig hem, ta ett par piller och försöka sova bort smärtan eller nåt. Önskar faktiskt nästan att jag i det läget är lite sjuk, är det fel?

Körde sedan hem till lägenheten och sov ett par timmar, väldigt välbehövligt vill jag lova. Ikväll hjälptes jag och Marcus åt med midagen - potatisgratäng och stekt kassler, gott!
Nu ska jag försöka sova igen, med min vitlöksklyfta i örat (de säger ju att det är bra, men jag vet inte. Skönt är det iaf och det är nästan så att man smakar vitlökssmaken i munnen, på samma sida i munnen som man har vitlöksklyftan i örat, lustigt!)

Men som sagt, sängen kallr. Kram och godnatt!

Inga kommentarer: