2009-02-15

Alla hjärtans dag - vilken dag!

Var ute igår och vaknade därför idag, hyfsat sent och hyfsat sleten, haha.. Men, men, bara att studsa upp ur sängen (självklart med betoning på studsa!), äta frulle, ta en treo..
Sedan runt middag körde vi till vinslöv, jag och min underbara sambo. Nej förresten, först körde vi till maxi och köpte TOLV vaniljhjärtan. Skulle först fika med Kalles familj och de är hyfsat många nämligen.
Efter det blev det till att köra till stallet. De mest underbart fantastiska stall-tjejerna hade mockat och fixat iordning åt mina hästar, så jag behövde bara rida, fantastiskt! Jag tog med Armani på en ridtur och Yda sprang med. Det var verkligen den mest magiska ridturen på länge. Häst, hund och människa i fantastisk harmoni med naturen. På tal om naturen, finns det något så underbart som vädret idag; ett par minusgrader, solen värmer, helt vindstilla och allt är bara helt fantastiskt. Nästan så att iaf jag blir tårögd av att faktiskt få vara så privilegrad (stavning?) som har två hästar och en hund att få dela det med!

Ikväll var vi hos mamma och pappa och åt middag; grillat kött, hemma-friterade pommes mm. Även vaniljhjärtan här fikades det på, fast middagen var lätt godas, me like grillat =)
Av mina föräldrar i alla-hjärtans-dag-present fick jag en underbar låda att förvara t.ex. sko-putsar-grejer. Den ska få stå uppe på våra skoskåp så att produkterna är nära till hands, sko-tokig som jag är! Ska visa bild på den, den är verkligen underbar!!

Nu ska jag sova. Gick och lade mig FYRA i morse, upp igen halv tio så nu börjar jag känna mig ganska trött. Men egentligen, det är inte klokt vad helgerna går fort; söndags-dygnet har redan påbörjats, trots att jag tycker att det precis var fredag eftermiddag och jag var färdig med denna veckas skola.

Jaja, vad är en bal på slottet? Godnatt med er, sussa sött! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Såg ditt inlägg precis.
Jag har "sportlov" måndag,halva tisdagen och onsdag.
Är du / ni lediga då?
I så fall kunde vi ju kommit in en runda jag o pojkarna.
Så kan vi ju titta på köket och ev. gå en promenad med vovarna!?
Ska till min mormor i dag på 80 års kalas i Kristianstad så det är på fel håll...
Kram
Peppe