2009-09-23

Jennie...

...är en av mina bästa vänner och jag tycker så himla mycket om henne.
Idag ringde hennes syster till mig och berättade att Jennie låg på sjukhuset. Hennes ena lunga har kollapsat och hon har nu opererats.
Min vän har varit mycket sjuk tidigare, vill inte gå in på detaljer, men det har hon. Därför känns detta extra orättvist att just hon ska råka ut för något sådant här just nu.

Mina tankar idag går till henne, hennes föräldrar, syster och pojkvän. Förstår att de har det fruktansvärt jobbigt nu och jag hoppas hon snart är på bättringsvägen.
Det jobbigaste är att man inte får besöka henne på sjukhuset eftersom risken för svininfluensan. Vill så gärna ge henne världens största kram och göra henne på lite bättre humör. Kanske köpa ett par tidningar, en bok och lite gott. det kanske man kan göra ändå, men att personalen får lämna det till henne?

Nu ska jag försöka ringa min vän på sjukhuset - hon behöver nog muntras upp lite.
Hoppas ni andra har haft en bra dag! Kram på er!!

Inga kommentarer: