2009-09-24

Det är väl typsikt!

Åkte till stallet tidigt i morse för att släppa ut hästarna. På med Armanis täcke och ut med hästarna. Passade på att mocka medan hästarna åt. Efter det tog jag in Armani igen för att rykta och sedan rida. Sagt och gjort. Jag ryktade länge och väl (som vanligt, pedant som man är!) och hade precis sadlat och bytt om till ridkläder. DÅ öppnar sig himlen och det börjar ösregna. Väntade lite till, men det fortsatte regna...

Jag är inte den som är sådär våldsamt sugen på att rida i ösregn och min Armani hatar regn. så jag tog av honom utrustningen igen och slängde på regntäcket. Efter det fick han gå ut i hagen igen. Förhoppningsvis kan jag ta en ridtur i eftermiddag istället, hade varit välbehövligt.

Nu har jag kommit tillbaks till lägenheten igen och självklart är det uppehåll här just nu. Nu väntar jag på att grabbarna grus ska ringa så vi kan träna, men det dröjer nog en bra stund till. Jag funderar faktiskt på om jag ska gå och vila en stund, jag är fruktansvärt trött!

Senare idag måste jag diska och röja lite i lägenheten - vardagssakerna tar ju aldrig slut!
Ha en fortsatt bra dag, kram!

Inga kommentarer: