2009-09-11

Hon förgyllde min dag!

I morse hade jag jobbat natt och haft en riktig skitnatt, bokstavligt talat!
Kände mig allmänt äcklig och ville bara hem och slänga mig i duschen. Jag presenterade mig för den dagpersonal jag inte träffat tidigare, detta var på ett nytt ställe istället för min svärmor. En av kvinnorna jag tar i hand med och presenterar mig för säger att vi har träffats förr men bara som hastigast. Jag skämdes och sa att jag inte kom ihåg henne.
Hon kom i vilket fall ihåg mig, vet ni anledningen till det? nej, klart ni inte vet! Hon sa att hon kom ihåg mina underbart vackra, mörka ögon, citerat utifrån henne själv!! Hon sa att jag var lik en drottning som levde i Sverige under 1700-talet =)
Jag blev både paff och mycket smickrad såklart. Detta kommer jag leva på resten av dagen. Alla dagar är roligt att få beröm för det man gör eller hur man är etc. men efter att ha arbetat en hel natt på ett äldreboende är man inte så våldsamt fräsch och då känns det extra roligt i kroppen!

Idag är det fredag! Ser verkligen fram emot denna helg!!
Ha en underbar helg ni andra också, kram på er!

1 kommentar:

AS sa...

Jag tror jag mötte dig i morse! Runt halv 8! WOHO hehe men du vinkade inte.