2010-11-10

Regnigt

Det är faktiskt lite tråkigt med detta väder.. Jag läser om snö och minusgrader upp i Sverige. Själv får vi nöja oss med 3 plusgrader och regn. Jag tycker inte riktigt om detta väder, inte heller min kropp, speciellt inte min nacke.. Av dessa väderomslag och såhär råkallt och regnigt som det är nu, får jag ont i min dåliga nacke, mer än vanligt alltså. Det slutar ofta med huvudvärk framåt eftermiddagen och går inte om förrän jag sover för natten.
Mycket jobbigt och det förtar mycket av vardagen, tyvärr.
Men, trots dumma nacken, har dagen börjat bra! Milton sov till 7 i morse och likaså gjorde vi ;) Han har varit en riktig liten solstråle sedan dess, ätit mango-puré medan jag åt min havregrynsgröt. Nu sover han förmiddags-vilan och jag passade på att lägga in ett berg av tvätt i respektive garderober och byråer. Nu satte jag mig här, vilket är bra skönt faktiskt!

Dagen ser ut som sådan att vi i eftermiddag ska till Vinslöv till hästar och en sväng till Jennie. Det är nog det som står på "planeringen" idag (inte allt för mycket, alltså!) och jag velar fram och tillbaks på om jag ska ta mig i kragen och asa ut på vår 6-kilometer-runda som vi försöker gå några gånger i veckan. Yda älskar det och likaså Milton. Ja, även jag men inte i detta väder....!

Nähä, nu ska jag göra mig en stor mugg te och hoppas på att jag hinner dricka ur den innan min älskade vaknar igen, man kan aldrig så noga veta ;)
Ha det bra och håll tummarna för minusgrader nu va! Kramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobbigt att du får ont! Hoppas det blir bättre snart!