2010-11-03

Gåstol

Tycker tiden går för fort och jag har sådan ångest över det! Han är snart ett halvår. Det betyder att jag "bara" ska vara hemma drygt ett halvår till, neeej! Igår hade Milton en gnällig dag. Det gjorde inte något, tyckte ju mest synd om honom. Han har varit pigg och glad så länge nu, så vi var mest förvånade igår! Idag är han sitt vanliga glada jag igen =)
För en stund sedan fick han sitta lite i sin gåstol. Han är fortfarande så pass liten att han inte har så stort utbud av den, fast sakerna som sitter fast uppe på brickan är himla festliga, dock kommer det ingen mat från dem, för det, enligt Milton, hade varit pricken över i:et, hihihi...!
Ett par bilder togs såklart.






Har läst på lite om det här med gåstol och är lite kluven till användandet. Tycker inte att små barn ska bo i en sådan, vilket man ibland ser/hör. När Milton dessutom är så pass stor att han kan ta sig fram i den så kommer jag passa mig för att använda den. Tror inte att ett barns lilla kropp klarar av krockar i hög hastighet mot möbler, väggar, dörrar etc.
Däremot tror jag på ett lagom användande, precis som med allt annat egentligen. Tror dock att barn ska lära sig att ta sig fram för egen maskin först och främst och vill de däremot bara sitta och observera på golvet, så är väl inte det ett större bekymmer? Tids nog tar de ju sig fram ;)
Därför tycker jag nog att gåsolen är bra just nu - när Milton inte är intresserad av att ta sig fram, utan bara vill sitta, titta och smaka på sakerna uppe på.

Sådär ja, dagens inlägg skrivet. Men vi hörs snart igen. Tror att Milton snart är på gång att vakna igen efter som lilla nap i "inne-vagnen". Ha det gott alla, lämna gärna ett avtryck här, det gör mig väldigt glad som sagt ;) KRAM!!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Hej Fanny! Tycker det är jätteroligt att se hur det går för Milton :), han börjar ju bli riktigt stor nu ju! Var har tiden tagit vägen?? Hoppas att allt är bra med er! Saknar dig min vän! Kramar Jessica

Marre sa...

Åh vilka fina bilder du tar, du är verkligen superduktig på att fota =)

Anonym sa...

Vad söt han är, verkligen fina bilder! Jag känner verkligen igen mig i den där känslan att tiden går alldeles för fort! Men det blir också roligare och roligare!