2010-11-14

Fars dag!



Hejsan! Idag dagen till ära, läggs en, inte helt dagsfärsk bild (som synes!) upp - vi firar Kalles första egna Fars dag. Inte för att vi har gjort något märkvärdigt eller utöver det vanliga ihop, men lite speciellt är det klart ändå ;)

Vi tog en tripp upp till min mormor och morfar. Och jag bara älskar att vara där. Det är så lugnt och skönt och så älskar jag när morfar berättar saker om hur det var förr - det gör han alltid och för mig är det verkligen speciellt. Idag pratade vi om luffar-slöjd (heter det va?!) och om hur det kunde fungera på en åker förr i tiden, det är verkligen fascinerande!!
Kalle och Milton var också med och mamma och Mimi, så det var hel-mysigt =)

Igår var jag relativt effektiv (om jag nu får skryta lite!). Pappa och jag bytte däck på min bil, bytte en glödlampa och fyllde på oljan. Jag passade även på att tvätta fin-fälgarna som nu åkte av och tvättade bilen med, skönt att ha det gjort. Ful-fälgarna åkte på, så bilen är inte riktigt lika fin nu, såhär höst- och vintertid ;)
Efter det blev det stallet där det mockades och fixades och Malva fick bli lite extra ompysslad, min älskade fina lilla Loppa!


Nu börjar snart filmen igen. Hoppas er helg har varit bra - imorgon ska jag rida, som jag längtar att få komma upp på Armanis rygg och snacka skit med Jennie som sitter på Nemos rygg - kääärlek!!
Kram!

Inga kommentarer: