2010-11-28

Milton 6 månader - 1:a advent

Hej på er!
Vilken underbart härlig dag vi har haft!! Kalle var på firmafest igår och mådde därför inte helt bra i förmiddags (fniss...!) så han sov till middag i princip då jag tyckte det var dags att stiga upp ;)
Under tiden som han sov så passade jag på att pyssla om Milton, ta ut Yda, ta upp stjärnor och ljusstakar från källaren och satte upp dem i fönstren. Jag och Milton smet också ut en vända, tog vagnen och promenerade till Kvantum. Handlade lite proviant innan vi gick vidare till Blomsterlandet där vi handlade en hyacint (eller ja, flera lökar som satt ihop) och två murgrönor (som förövrigt är mina favorit-fönsterväxter!). Väl där kom jag på att jag glömde köpa saffran så vi traskade tillbaks till Kvantum innan vi gick hem - det man inte har i huvudet, får man ha i benen... ;)

Hemma sedan så startades julmusiken, adventsljuset nr 1 tändes och vi åt en härlig fralle-frukost. Frukost och frukost, snarare lunch eftersom Kalle nu med hade vaknat.



Och vet ni? Finaste Milton blir redan 6 månader, just idag! Herrejisses, jag mår lite dåligt över att jag redan varit hemma nästan halva tiden och snart ska på att jobba/plugga igen. Snart och snart, men det känns som alldeles för snart och jag vill inte alls sluta vara hemma.
detta fotot tog jag i middags på favorit-pojkarna när de stod vid köksfönstret och tittade på all snö som föll.




I eftermiddags åkte vi alla till hästarna och fixade stallet. Älskar ha Kalle med mig och han hjälper till med mockning och fodring. Det är dock inte helt ömsesidigt, tyvärr, hahaha...!
Efter det var det dags för julskyltning i byn. Det är inte så värst spännande egentligen och samma sak varje år. Men eftersom jag är våldsamt traditionsbun den så gör det mig inget och i ärlighetens namn hade jag nog mått lite dåligt om jag inte hade åkt dit. Dessutom var det Miltons första gång och allt som är hans första gång känns lite speciell =)
Nu har vi dessutom tvättat 6 maskiner tvätt och håller nu kväll, parkerade i soffan. Hoppas er helg har varit bra! Kram på er!!

Inga kommentarer: