2010-11-24

Flera sakner har idag förgyllt min dag lite extra!

I morse hade jag stora problem med att ta mig in i min bil, precis som vanligt när det är minusgrader. Idag var det såklart extra frustrerande eftersom jag hade hund på marken, bebis på armen, en påse och skötväska att bära på också. Jag fick slänga ner sakerna på marken, lägga Milton uppe på vagnen i bagaget och sedan lyfta ut vagnen, redan där var jag trött... Sedan fick jag själv klättra in genom bagaget och tack och lov gick Miltons dörr i baksätet att öppna. Jag klättrade ut igen, lyfte i Milton i hans bilstol som jag sedan fick lyfta ut och ställa på marken. Efter det fick jag klättra in och starta bilen stående från baksätet, hahaha.. För att göra en redan lång historia lite kortare så stod jag sedan där och funderade på hur jag inne i bilen skulle kunna lyfta in Milton därifrån, för jag kunde ju inte lyfta in honom först eftersom det inte gick att klättra över honom in.
Precis under mitt funderande kommer Kalles svåger David körande precis vid vår lägenhet och kommer såklart till min undsättning - han räddade verkligen min morgon för bilens lås tinade inte förrän jag kom till Vinslöv! detta var första saken =)

Väl i Vinslöv så åkte jag till mitt "gamla jobb" på Bergmanska Förskolan och hälsade på "mina dagisbarn" och gud vad det var roligt och vilket energipiller det var att åka dit, träffa alla barn och prata med kollegorna! Det var verkligen så himla roligt och Milton var på ett strålande humör hela tiden, är övertygad om att han också tyckte det var himla roligt!! Detta var andra saken =)

Efter det for jag till hästarna och ägnade lite tid där. Milton sov hela tiden så jag kunde verkligen ta det lugnt och ägna tid åt stall och hästar (han var nog trött efter dagis-besöket, hihihi...!). Vi gick sedan Norreljung-runt i snön, vilket var härligt och så fint - alla vet ju hur mycket jag älskar snö!! Är säker på att jag förgyllde Ydas dag med denna promenad, hon älskar långa promenader, framför allt i snön! Detta var fjärde saken =)

Jag och Jennie träffades över en kopp te i eftermiddags, nåja en längre stund träffades vi än vad det tog att dricka te ;) Vi hade ett litet projekt på schemat idag, projekt Milton-fotografering. Det blev riktigt fina foton på min fina Milton, bilder kommer närmare jul, blev lite jul-tema över dem =) Detta var femte saken =)

I eftermiddags körde jag och Kalle till Kristianstad med Milton och tittade ut en ny bilbarnstol åt honom, Milton alltså ;) De är verkligen inte gratis, men jag ville verkligen ha den vi tittade ut och tror att vi gör ett bra köp. Hämtar den imorgon och får den installerad. Detta är verkligen den sjätte saken som förgyllt min dag idag =)

Milton var dessutom väldans lätt att somna ikväll. har var lite kärvigt och knöligt sista nätterna och han har inte alls velat somna själv. Innan har vi bara kunnat gå in och lägga honom och så somnar han själv, men sista kvällarna har han blivit så ledsen när vi gått så han har fått komma upp och först somna i famnen. Men ikväll gick jag bara in och la honom. Detta var sjunde saken =)


Beställde ju förstoringar på tre fin-fina foton på Milton (såklart!) som kom häromdagen och ramades in direkt. Har inte satt upp dem, för jag kan inte riktigt bestämma mig om var de ska sitta, men såhär ser de ut liggande på soffan ;) Visst är de väl helt underbara?


Nähä nu, nu ska jag titta lite TV innan jag ska försöka somna. Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med saker som förgyller ens dag!

Anonym sa...

vilken söt liten kille du har :D

Camilla sa...

Mycket trevligt att du kom till oss och hälsade på. Vi har verkligen saknat dig!