2010-11-15

Måndagslista nr 6

Hejsan!

Måndag igen och idag är väl en sådär lagom rolig dag. Kalle gick idag på en tuff arbetsperiod - 9 dagar på raken, tionde dagen är det jakt hela dagen och efter det är det 2 arbetsdagar till innan han väl är ledig. Tur att han älskar sitt jobb och att jag är ganska bra på att sysselsätta mig utan honom ;) Men visst är det allt lite tråkigt, ses ju så lite.

Därför kan det vara på sin plats med en ny lista! Idag, måndag, är jag glad för att...
...jag har ridit idag, vilket var så himla skönt och härligt!
...knashunden Zindy tog sig hem ordentligt för egen maskin, när hon hade lämnat mig och Yda oroliga i skogen. Himla tur och jag var så orolig!!
...jag fick träffa Lina och bästa Albin och Max idag och promenera med dessa i skogen, härligt som bara den!!
...Milton är en underbar unge!
...det är kväll, jag får sitta här med en STOR mugg te och surfa på datorn.
...vi äntligen har en DVD igen, på TV'n (på DVD) går just nu "Pettson och Findus - Tomtemaskinen". Jag är en sucker för tecknade filmer och bara älskar Pettson och Findus, har hela 3 filmer med dessa, fniss!
...det är en vecka närmare jul nu, som jag längtar. Och tänk att vi i år får fira julen med en ny liten filur - Milton ska få fira sin första egna jul!! Det ska bli så underbart och jag har längtat efter detta sedan han låg i magen förra julen....!

Inte blir det några superlånga listor. Finns ju egentligen så mycket som glädjer en, men som man tar för självklart, tyvärr.
Nu ska jag dricka te och titta på Pettson och Findus lite mer ordenligt.
Trevlig vecka, kram på er!

1 kommentar:

Marre sa...

Önskar dig också en trevlig vecka!