2010-12-28

Mellandagsrea

Hej på er!
Jag och älskade sambon gjorde fynd idag på mellandagsrean ;)
Vi började på Elgiganten där det Äntligen blev en Moccamaster. Jag dricker inte kaffe, verkligen inte, men jag älskar fina grejer, speciellt i köket så Moccamaster it is och sambon är mycket nöjd. Dessutom några hundralappar billigare än vanligt, kanon!

Vi lämnade Milton ett par timmar hos farmor. Trodde det skulle vara hur mycket folk i stan idag, det hade visst varit det igår, men nej det var ganska lugnt, så såhär i efterhand hade han kunnat följa med utan problem. Det var förvisso ganska skönt att slippa asa ut vagnen och allt gick ju mycket fortare, vi passade dessutom på att äta en lätt middag tillsammans, även denna i lugn och ro Och vi kunde gå upp i butiker lätt, även de med trappa ;)

Sedan blev det Kristianstad en snabb sväng. Har där hittar världens mysigaste klädbutik, Handlare Svensson, nere på Södertorg som just nu har 50% i hela butiken och jag tror att det gäller hela januari ut också. Helt klart värt ett besök vill jag lova!
Idag blev det två underklänningar och I'm in love!! Se bilderna nedanför, är de inte helt underbara? Kolla bara kanterna längst ner, herregud, de är verkligen så fina!!




Kalle köpte sig en kofta, hahaha.. Han var egentligen ute efter en pikétröja (och jag tyckte han kunde ta tag i sig själv och köpa en ny svart skjorta), men nejdå, som vanligt blev det en kofta - han älskar koftor ;)
Milton fick en så fin fleecetröja/-jacka från Villervalla, inne i butiken Vincent. Lite stor fortfarande, men tror att det kan bli jättefin till våren=)

Så dagens shopping är vi nöjda med, hela lilla familjen.
Nu blir det vidare titt på filmen. Ska försöka komma i säng tidigt. En viss pojke har jobbiga nätter just nu, stackaren.. Nu måste det vara tänder på gång, kan inte tänka mig något annat, för han verkar ha ont för det mesta - ont med nappen, ont att äta, ledset på kvällarna och nätterna mycket. Är glad över att Kalle alltid tar honom på morgnarna så jag kan sova en timme extra eftersom jag är uppe på natten en del.

Nähä, filmen börjar igen. Ha det fint, kramar!

3 kommentarer:

Smiding sa...

Någon har ju helt klart missat det största som hände igår..... :(

FruSofie sa...

Tusen tack för tipset!
var en sväng där idag innan jobb men hittade tyvär inte sådana fina underklänningar som du (inte på rean iallafall)!
Men dem har ju så mycket fint där inne!!

Tvilling sa...

Men vilken tur att ni har mig som mer an garna kommer och dricker kaffe =)