2010-12-12

Ett gäng bilder på vår Milton!

Hej på er!
Jag har ju inte skrivit på hela veckan nästan, så idag kände jag att det verkligen var på tiden, om nu någon tycker det är roligt att gå in och läsa ;)
La in alla bilder från älskade iPhonen, som det fotas flitigt med alltid. Den är toppen för jag har ju med den överallt, även om jag älskar min fina systemkamera så hänger den inte med på riktigt allt ändå =)
Så se och njut på min fina Milton. Bilderna är tagna nu under vintern.
Det blir verkligen roligare och roligare med Milton, det är verkligen helt fantastiskt att se denna utveckling som följer. Dessutom märks det så tydligt att han tycker om oss, han kramas och "pussas" på sitt vis ;) det gör ont och det är sååå slemmigt, men vad gör väl det?! Han gör ju det av ren glädje och kärlek och det känns så härligt i kroppen av att se hans glädje när han tar tag i mitt ansikte och drar det till sig för att pussas!!

Sitter ibland och leker lite i sin gåstol. Han sitter fortfarande bara stilla och har inte försökt ta sig fram i den. Det gör mig inget, det kan gå så fort när de far runt i den så det behöver han inte göra ;)


Här bakar mamma, mormor och moster pepparkakor medan Sötsnöret tittar på.


Åker pulka nere vid Vinslövssjön. Han tycker om sin fina pulka och sitter faktiskt riktigt bra i den.


Milton sitter på mitt ben och nästan sover. Kikar ut lite på det stora trädet utanför och jag killar honom i nacken, vilket han tycker är jätteskönt! Och det är så mysigt!!


Min lilla Malva fick ett nytt träns i Ullared. Milton hittade det idag i bilen och tyckte det var en helfestlig pryl och satt och kände och pratade med den mellan Hässleholm och Vinslöv idag. Jag tycker det är bra, ska ju börjas i tid om han ska gå i mammas fotspår och bli en "hästa-unge", för det är ju det jag strävar efter, fniss!



Vet ni? Kalle ringde precis, han är ute och jagar och åkte hemifrån för knappt en timme sedan och har redan hunnit skjuta ett vildsvin! Häftigt faktiskt, han hann inte ens fram till tornet, utan de stod nedanför så han smög bara så nära han kunde och trots snön så gick det bra och han kunde skjuta! Så nu blir det mer viltkött och det uppskattas!

Veckan som varit har varit toppen (som alla andra just nu!). I tisdags var vi i Ullared. I torsdags var det föräldraträff och det är verkligen himla mysigt och så roligt att träffa alla bebisar och mammor. Vi tog även en lunch jag och tre mammor till på stan efter och barnen åt med =)
I fredags var bästa Alexander här och kollade film och åt lite mat. I går, lördag, var Josefina och David och deras fina lilla Selma! Jag stod för maten (Kalle stod för städningen, bra fördelning va?!) och vi hade så trevligt hela kvällen och det var verkligen så mysigt! Det skiljer ju bara 3 veckor mellan barnen, men ändå är de så olika storleksmässigt ;). Dessvärre hann (eller glömde) vi inte fota dem för vi åt och de somnade sedan, barnen alltså, hahaha, det kommer nog en annan gång.
Idag började vi med en mycket sen frukost för vår del med Jennie och Nick i Vinslöv. Jag och Jennie har sedan umgåtts hela eftermiddagen som sedan avslutades med luciashow nere på ryttarföreningen i Vinslöv. Den var riktigt trevlig och barnen, och de vuxna, var superduktiga!

Dessutom i veckan har det målats för fullt här hemma. Jag är lite av en "periodare" på den fronten och får lite ryck ibland och vill måla. Äntligen blev ytterdörren färdig och verkligen superfint. Soffbordet har nu också blivit vitt och det blev verkligen ett lyft i vårt TV-rum, det tillsammans med nya fina mattan. Bilder kommer, jag lovar!

Nähä, nu är det Beck på TV. Jag dricker som vanligt en stor mugg te och, precis som alla andra vintrar, så äts det apelsiner. Jag bara älskar apelsiner! När Kalle kommer hem ska jag smita ut med Yda sista svängen i kylan. Godnatt med er och ha det så fint. Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fina bilder! Kul att du var med på ett hörn också, ni två ihop:) Inte konstigt om Milton gillade att åka pulka, det såg ju så mysigt ut!