2010-12-05

Familjegudstjänst =)

Idag har jag och Milton varit på familjegudstjänst i Kyrkan i Vinslöv. Jag kan väl inte påstå att jag var allt för positiv till att asa dit, dessutom själv med Milton då hans pappa jobbade, så även gudföräldrarna (som också var inbjudna). Men gud (hahaha, gud, fattade ni?!) vad trevligt det var!! Eftersom Milton döptes i höstas så var han inbjuden, så även alla andra barn som döpts i år och barn upp till 5 år som tillhör församlingen (tror jag att det var?) och så alla barnens föräldrar, gudföräldrar, nära anhöriga etc. Jag hörde att det var 250 barn inbjudna, men jag vet inte om det stämde riktigt, i vilket fall så var hela kyrkan fullsatt och massor med barn och hur mycket "kända" ansikten som helst - såååå roligt!!
Efteråt bjöds det på fika, men eftersom jag var själv med Milton som hoppade vi över det.

Alla barn fick något, beroende på hur gamla de är. "Dopbarnen" fick sina dopänglar, en söt liten glasängel som han fick vid dopet som hängdes i dopträdet i kyrkan och som idag skulle hämtas.
Jag hade händerna fulla med Milton (fniss!) och blev därför inte färdig att fota varken ängeln, Milton eller dopträdet, tyvärr. Funderar starkt på att pinna bort till kyrkan en dag (mamma och pappa bor ju så nära!) och fota det fina trädet =) Ängeln kommer med all säkerhet också in på bild ;) men inte idag.

Milton var så duktig i kyrkan. Alla barn var superduktiga i kyrkan, vad jag kunde se, och satt fint. Milton var toppen; superglad åt alla människor, älskade lampkronorna i taket och sprattlade mest hela tiden.
Han har dessutom börjat med en underbar sak när han börjar/är trött som han verkligen visade mot slutet i kyrkan idag. Han tar tag i mitt/pappans ansikte med båda händerna och drar det till sig och gosar så mycket och det är så himla mysigt!!


Igår kväll bjöds det på middag hos Kalles pappa(hans mamma har varit iväg hela helgen) som Kalles svåger David hade lagat, så gott och så trevligt! Idag bjöd mamma och pappa på middag - snacka om att vi blivit bortskämda med middag dessa dagar ;)
Nu blir det bingen för oss, kram och godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh mysigt!