2010-12-19

4:e advent!

Det är alltså julafton på fredag! Det ska bli så roligt, traditionsbunden som man är, men fram till dess är det ett späckat schema ;) Säger jag som inte ens jobbar, hähähä...!

Nej, men imorgon måste jag verkligen bestämma det sista vad som ska köpas och till vem. På tisdag åker hela familjen (hahaha, låter som vi är super många, alltså Milton, Marcus och jag) till stan för julshopping = julklappar, en födelsedagspresent och julkläder till Sötsnöret.

Om jag känner mig själv rätt så blir det en vända till stan på onsdag eller torsdag också för att jag inte kommer hinna bli klar på tisdag.
På onsdag är det även ett födelsedagskalas då minsta "svägerskan" Moa fyller 10 år =)

Lille Julafton är spikat. Vi ska vara här hemma, bara vi, lyssna på julmusik, äta lite gott, slå in julklappar och försöka rimma lite på dem.

___________________________________________________

Idag under dagen har jag inte gjort mycket. Känner mig lite som en vandrande zombie, men även om jag verkligen försöker somna de gånger Milton sover så går det inte. Istället sitter jag där på soffan och slö-tittar TV och orkar inte göra någonting alls.
Jag fick i alla fall tummarna ur och gjorde lite julgodis en vända. Verkligen inget avancerat, men ack så gott:

250 g vit choklad som jag först smälte.
Krossade 3 dl cornflakes lite lätt och blandade ihop dem med 3 dl kokosflingor.
Man skulle egentligen ha lite rivet limeskal, men jag hade ingen lime hemma så det fick jag klara mig utan. Det blev våldsamt sött (inte mig emot förvisso), men limeskalet hade nog gjort susen.

Blandade sedan ihop allt och klickade ut det på ett bakplåtspapper till små kokostoppar och lät det sedan stelna ett par timmar, yammi!

När Kalle kom hem så for vi till Vinslöv där vi hämtade julgranen! Den står nog fint i vårt vardagsrum och lyser så mysigt. Tack mamma och pappa för granen!! Har även diskat så lite hushållssysslor har jag väl gjort idag ;)

Milton och pappa somnade tydligen när jag duschade så nu sitter jag här själv. Så nedrans tråkigt, men snart ska Yda ut och sedan får väl jag med försöka få lite sömn i kroppen.

Ta det lugnt i julstressen och ha det fint, kramar!

Inga kommentarer: