2010-12-02

Mattor =)

Hej-svejs!
Idag har här varit hostigt och förkylt för Milton och mig. Kalle har, peppar-peppar, än så länge klarat sig. Hoppas han gör det också, för när han blir förkyld är det helt galet vad förkylt det blir!! Och det är inte något han hittar på för att man ska tycka synd om honom (som många andra karlar, hahahaha....), utan det ÄR verkligen så!

I förmiddags kom bästa hovslagaren Lasse och lade på broddskor på min fina Armani. Äntligen kan vi rida som vanligt, utan att oroa oss för halkan i underlaget. Något jag varmt rekommenderar till hästfolk!

I eftermiddags svängde jag och bebis in en sväng på pappans jobb. Milton älskar att åka i deras sitt-vagn i butiken så vi pratade med kollegorna och tittade på fina saker. Med oss hem fick vi en så fin matta!! Vi är lite trötta på vår fina röda rya. Den har hängt med några år nu och är en för stor färgklick i vardagsrummet.
Bild på nya mattan kommer, den är verkligen hur fin som helst. Blev ingen rya, utan något annat som jag inte vet vad det heter, den går iaf i grått och naturvitt kan man nog säga. Ja, nej men bild kommer det är lättast så, fniss!

Kalle har ju så länge velat ha matta under köksbordet så vår röda rya fick parkera sig där. Kalle tycker alltid, jag tycker över jul. Jag menar hallå, hur bra är det med en ryamatta under ett köksbord, speciellt med en liten Milton-kille som sitter med och äter nu mera?! Kan ju bara tänka er hur den kommer se ut snart ;) Men det såg faktiskt ganska hemtrevligt ut, så lite får den ligga där, ett litet tag.


Nu blir det TVtittande, datasurfande och tedrickande för min del. Kalle för på de två sistnämnda och skippar TV, hihihi...
Bebis har precis somnat om, igen... Vaknade av sitt hostande och var jätteledsen, men somnade om ganska snabbt igen efter lite vattendrickande i min famn, stackaren =(

Imorgon blir det en så trevlig kväll med "mina kollegor" på Bergmanskan. Så glad att jag blev medbjuden, trots att jag faktiskt "bara" är vikarie! Det blir glögg och mys uppe hos den ena Carina och efter det blir det god mat och dryck på Harrys i stan, så roligt och som jag har längtat!!

Ha en härlig kväll, morgondag och helg! Vi hörs snart igen. Kram på er!

Inga kommentarer: