2010-02-01

Det där med att få saker gjorda..

..jag är sjukt dålig på det!
Har alltid saker som hänger över mig, som jag går och funderar över, som gör mig stressad och får dåligt samvete över att jag fortfarande inte gjort dessa saker.
Idag har jag i alla fall fått lite av dessa sakerna gjorda:
- bilen tvättades.
- kollade trycket i däcken på samma bil.
- bokade om min tid hos barnmorskan.
- har dessutom jobbat, fixat med hästarna och varit ute med min loppa Yda.

Kanske inte så mycket, men ändå saker som blivit gjorda. Och dessutom så tråkiga saker som man aldrig riktigt orkar ta tag i. Men visst är det skönt när man har gjort lite av dessa sakerna? Man känner att man faktiskt har gjort något och en liten tyngd på axlarna lättas!

Ikväll ska jag räkna matte, ska lägga minst två timmar på det tänkte jag =) Dessutom tänkte jag klippa Ydas klor, ännu en sak som jag har tänkt göra ett tag nu, men som jag inte tycker om att göra. Yda blir ledsen och orolig (låter som ett barn, hon är ju faktiskt vårt barn!) och jag är rädd för att klippa för långt in. Men äh, det har ju gått bra hittills =)

Nu ska jag sätta fart. Ha det så bra vänner och bekanta! Kramar!!

2 kommentarer:

Hanna - Country Life sa...

Det där med att inte få saker gjorda är jag okrönt mästare i. Man planerar för hur mcyket saker som helst, men ändå får an inte tummarna loss :P

Grattis till lilla knodden i magen, hoppas allt kommer gå bra!

Kram Hanna

Alexandra sa...

Du är duktig Fanny som tartag i det själv skjuter jag upp allt=( Men jag kan ju skylla på att jag är höggravid=) har varken ork eller lust vill bara liten ska titta ut nu så man kan bli rörlig igen och slippa oroa sig. kram alle