2010-02-10

Vardag igen =)

Fördelen med att vara gravid måste vara att jag varje morgon mellan 5 och 6 måste upp och kissa. Nu är jag dessutom förkyld och täppt i näsan och sover dåligt av det. Ja, man kan faktiskt se bägge dessa saker som något positivt - det gör det enklare att vakna när klockan ringer en liten stund senare. Annars är det inte direkt någon fördel att vakna tidigt, inte mitt favoritämne direkt och frusen till tusen, så jag sover gärna kvar under täcket länge och väl =)
I morse var jag så tidigt ute att jag hann sitta vid datorn 20 minuter innan det var dags att ta ut Yda och köra till Vinslöv, ruggigt skönt, för det händer aldrig annars!
I vanliga fall går jag upp exakt på minuten så jag bara har en exakt uträknad tid på mig att klä på mig, göra gröt, äta, borsta tänder, ta ut Yda och det där vanliga man måste göra på morgonen, men inte för stunden - nu är vi uppe i tid, skönt!

Idag har jag i alla fall fått jobba, dock bara en halvdag, men det var lite lagom. Efter det blev det hästarna och hämta Yda. Nu är jag hemma och väntar på min matte-kompis/syster Mimi och vår underbara Macke (inte min Marcus då, utan en annan!) som snällt ställer upp och hjälper oss tålmodigt med matten =)

Nu ska jag diska och ta ut Yda innan de dyker upp, kram på er!!

Inga kommentarer: