2010-02-23

Badrumsplanering =)

Det är så himla spännande och roligt, faktiskt!
Stambytet och renoveringen av vårt badrum drar igång den 12 april och tiden går fort till dess. Nu har vi väl planerat det mesta för det, eller ja, alla stora saker.
Men allt det där "småa" är kvar och vissa stora grejer, jag älskar det och Kalle har väl ändå gett mig relativt fria händer, muhahaha!!

Dock har jag snöat in mig på att vår toastol kommer bli skitful och jag kan inte släppa det. Jag har gärna en vägghängd toa, absolut, tycker dessutom det är riktigt snyggt. MEN jag vill inte ha en stor, ful plastlåda fastsatt från golv till tak bakom, utan jag vill ha kakel, precis som resterande väggar. Detta kommer jag få ta tag i imorgon och försöka lösa med rörläggare, kakelsättare och vicevärd. Borde ju gå att lösa, har dock ingen aning om vad det kommer göra, rent ekonomiskt. Något snille som har koll? Peppe, kanske, ni har ju vägghängd toa med kakel bakom, det är iaf den jag ser framför mig och så jag vill ha det!

Nu ska jag umgås lite med min IPhone, ja och Kalle med förstås, men speciellt med nya telefonen, jag älskar den!!
Ha en underbar kväll och sov gott =) Kramar!

2 kommentarer:

Sofia Lindqvist sa...

Hej på dej!
Låter kul med lite badrums renovering,det är alltid roligt att fixa lite! Men är det hemma i lägenheten detta projekt sker eller? ha det bra hälsa Kalle!
Kram på er!

Peppe sa...

Men, varför måste ni ha en stor plastlåda från golv till tak?
Är det något speciellt med lägenhet? Vår är hög som ett ryggstöd och ca 25 cm djup. Tar inte alls stor plats, superlättstädat och snyggt. Och visst kaklar man den. Jag har aldrig sett något annat. Jag skickar gärna bilder om ni behöver. Kram Peppe