2010-02-27

Jack & Dusty

Idag, den 26 februari ( ja jag vet, vi har nu gått in på den 27 februari, men eftersom jag fortfarande inte har gått och lagt mig och vaknat, så räknas det fortfarande som den 26) är det 6 år sedan våran Jack avlivades. Egentligen var det inte våran Jack, utan Mimis Jack. Hennes alldeles egna hund, som fick gå bort på tok för tidigt, bara 6 månader gammal.
Att ta bort ett djur är alltid fruktansvärt, att dessutom få göra det för tidigt, när åldern inte har tagit ut sin rätt och det kanske blir mer naturligt, utan fortfarande när han var valp, var fruktansvärt orättvist och orätt.
Vi saknar honom fortfarande och det är så tråkigt att vi inte fick mer tid med honom. Han var nog en ängel som bara var här nere en kort stund på jorden.

Dock betyder inte den 26 februari bara negativa tankar i hundvärlden! I dag är det 4 år sedan våran Dusty flyttade hem till oss, jag bodde ju hemma då och räknar honom fortfarande som min hund lika mycket som övriga familjens. Tänk att den valpiga, 7-månaders sak var en problemhund! Inte klokt alltså och ändå har det blivit så bra! Nog för att han är speciell och sådär, men han fungerar med oss och de närmsta och det är det viktigaste. Viktigt är också att han och Yda är sådana kompisar, vilket gör mig väldigt glad!

Dessvärre har jag inga roliga bilder alls här på honom på datorn. Men denna bjuder jag på, det är Dusty och pappa i vintras. Sanslöst kallt och vi var vid havet på promenad. Det är något vi gör med hundarna, oavsett årstid varje år och det är fantastiskt mysigt och något vi alla uppskattar, inte minst hundarna!!



Ikväll har jag haft fantastiskt trevligt och så roligt! Berättar mer imorgon, för detta inlägget är hundarnas. Ska även försöka få in bilder från min Iphone till dess.
Sov gott alla. Kram

Inga kommentarer: