2010-02-07

Jag har ont...

...i sidan av min mage, på höger sida. Riktigt ont. Och har haft större delen av dagen, till och från, blä!
Någon som vet vad det kan bero på? Blindtarmen var en av mina spekulationer, men nä jag vet inte. Men ont gör det och det är så tråkigt!
har knappt kunnat göra något alls idag. Tog Yda på morgonpromenaden och det var då det började. Trodde aldrig jag skulle ta mig hem igen! sedan fick Kalle hjälpa mig av med skor och jacka. Asade mig in till soffan där jag började svettas som en tok och var totalt svimfärdig.
Kalle kom med vatten, apelsin och te. Detta gjorde susen en stund och det lättade lite.
Men så fort jag anstränger mig så kommer det igen =(

Vi tänkte, efter samtal med sjukvårdsupplysningen och förlossningen, att vi ska avvakta till imorgon. Har det inte blivit bättre då så får det bli ett besök på vårdcentralen och tyvärr i så fall bli hemma från jobbet, vilket jag inte alls vill.

Sidan kändes bättre i eftermiddags efter att ha vilat några timmar, precis då fick jag SMS från en kollega som frågade ifall jag kunde jobba längre imorgon. Absolut svarade jag, men nu vet i tusan.. Känns ju lite ruttet av mig när jag har tagit på mig extra dessutom och nu vill jag ju jobba så mycket som möjligt..

Nej, over and out. Nu ska jag äta en isglass och vila på soffan lite innan det snart är dags för sängen. Kram på er, ha det fint!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Kim hade samma symptom när det var blindtarmen så du ska ju helst åka in. Kram familjen holmqvist-karlsson

Hanna sa...

Klart man är sugen :) Speciellt efter att ha fått gosa med Gösta. Men vi får vänta ett tag till. Rickard blir färdig Civilingenjör i mars och jag blir Driftledare i oktober. Så vi får ut och pröva våra vingar först innan ett barn får komma till världen. Allt har sin tid :)

Mysigt med en bebis till våren/sommaren. Maj är en förbaskat bra månad dessutom, allra helst den 10 maj haha...

Låter inte kul med magont, låter som blindtarmsinflammation som du skriver, men det får vi verkligen inte hoppas att det är :(

Kram/Hanna