2010-02-25

Lisa

Idag, den 25 februari år 1999, är det 11 år sedan våran Lisa avlivades. Kanske kan tyckas löjligt att ta upp det, men för mig är det speciellt, för mig var våran Lisa speciell.
Många tycker kanske att det bara är en hund, men en hund är aldrig bara en hund - en hund är en familjemedlem som sätter djupa spår i mitt hjärta och alltid kommer ha en speciell plats.

Jag är uppväxt med Lisa, jag var 11 år när hon dog och för mig är det ofattbart att jag nu har levt halva mitt liv utan henne, det känns som om det var igår.

Idag är det 10 år sedan jag satte på silverkedjan runt min hals, jag gjorde det just av denna anledning och de gånger den har tagits av från min hals, kan jag nog räkna på en hand, utan kedjan känns det konstigt. Jag känner på den varje dag och minns mina hundar, den står för dem och kärleken till dem alla.

Men den 25 februari är inte bara en sorgens dag för mig. Den 25 februari 2006 träffade vi våran Dusty för första gången. Det gör denna datum så mycket bättre än vad den var tidigare!

Imorgon kommer det bli ett ungefär likadant blogginlägg, men det får ni läsa om imorgon.
Kram på er, ta hand om er

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Klart våra älskade husdjur ligger oss varmt om hjärtat=)Nu har ni inte långt kvar till bf hur känns det?
är så nyfiken på vem som gömmer sig i magen på dig=) Kram alle med familj

lina sa...

åh älskade Lisa... nu kom det upp så många minnen sen vi var barn.. det var en helt underbar hund <3 kram på dig