2009-07-29

Vad hade jag gjort utan listor?

Jag är en sådan person som måste skriva listor för att få saker gjorda och få det gjort ordentligt, speciellt när jag har mycket hängande över mig som bara måste fixas och göras, samtidigt som man har vardagssysslorna också, phu!
Men det går i alla fall lättare och mer effektivt med lista att utgå ifrån, tack och lov!

Idag har min dag sett ut såhär:
  1. Banken med två ärenden
  2. Affären Blom.A.T.T med två ärenden (vad hade Vinslöv varit utan denna underbara butik?!)
  3. Longera Armani
  4. Mockade en kärra skit från hagen
  5. Hämtade fogmassa plus en lapp hos mina föräldrar (där jag till och med takcade nej till fika, vilket verklgien inte ligger i min natur!)
  6. Fogat lite karmar och lister
  7. Gått en ny och lång promenad med prinsessan Yda
  8. Ringt efter hovslagare, tyvärr har man semester, men om någon vet någon annan - vettig - så hojta till!!
  9. Ringt ett viktigt samtal
Och klockan är ändå bara 15 !!
Middagen idag består av chili con carne som ska stå på bordet lagom till Kalle kommer hem tänkte jag. Innan dess ska här plockas iordning lite och ikväll ska jag måla. Jag ska faktiskt unna mig lite TV-tittande och stillasittande också, kan tycka att jag är värd det =)

Ha en underbar dag gott folk! Kram på er!!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag gör också listor på allt, min man kan bli galen ;0)

I dag har jag faktiskt genomför mitt mål med Cambridgeresan. Bildbevis finner du i bloggen.

~Livet i byn

Ingrid sa...

Det kändes fantastiskt och lite overkligt!! Sitter just och ska beställa storlek 38 i ridbyxor, mina gamla storlek 46 var lite som en klänning att rida i går :0)

~Livet i byn