2009-07-26

Garderobsbilder!

Goddagens!
Tänkte faktiskt börja med att tacka för en rolig kväll igår, roligast är ju somvanligt förfesten, men men.. Så tråkigt också att man inte ska kunna gå hem utan att oroa sig över sig själv och sina nära. Jag gick hem med Yda innan Kalle igår. Så långt allt väl. Kalle gick samma väg ungefär 20 minuter efter mig och åkte på stryk av 3 killar. Man blir bara så ledsen och förbannad när något sådant händer. Detta resulterade i en blåtira och magsmärtor. Han repar ju sig självklart, men det ska fan inte behöva hända alltså...

Idag tänkte jag visa bilder från våra garderober, vars insida äntligen är klara! Nu återstår dock målning av karmar och vi väntar på dörrarna =) Men skönt att vi har kunnat hänga in kläder och sätta in saker i skåpen igen iallafall.
Här ser ni när 3 av garderoberna börjar ta form. De var innan lika mörka och dystra som överskåpen, örk!




Självklart ska en liten Yda vara där matte är <3.>

Såhär såg insidan av våra klädgarderober ut tidigare, mörka, unkna och dystra. Kalle var trött på skiten när vi hade hans garderob kvar, så han tyckte att vi skulle skita i den, hahaha.. Tur att han har mig som styr upp det hela lite grann =)

Här är min garderob grundmålad. Redan här är den så mycket ljusare!

Och här är min garderob färdig! Visst blev det bra med tapeten i mitten? Vi skulle egentligen målat hela vitt, men hittade denna fina tapet bra 75%-rea så vi valde, både av snygghets-skäl och av ekonomiska skäl att tapetsera - och det blev ju så mycket snyggare!!

Här är Kalles garderob klar! Anledningen till att hans fick en ruta tapet på väggen där är eftersom vi för några månader sedan gjorde ett test-hål där för att se om där bara var ett tomrum innanför skivan. Men det var det inte, utan där innanför fanns massor med rör.. Så nu vid renoveringen här så hade vi ett fult hål där, men det täcktes ju snyggt med tapet, man får inte vara dum =P Dessutom var det mest rättvist, eftersom jag har en fin brädvägg (syns inte på något av fotona) i min garderob och då fick hans bli lite extra finare såhär.
Vi upptäckte också när vi tapetserade att hans garderob är 15 cm längre än min!! Tyckte det var lite orättvist först, med tanke på att jag har sååååå mycket mer kläder än han. Men eftersom han får dras med smutstvätt-korgen hos sig, så var det egentligen ganska rättvist ändå.

Klänning-bilderna kommer senare idag, eller imorgon. Vi får se. Den är så jäkla snygg!
Ha en bra dag, kram på er!


3 kommentarer:

malin sa...

Nice tapet! Jaa ordna in en bild på klänningen, vill se ju! Här är en flarra vin och en svart kameraväska som icke är mitt :)

Ingrid sa...

Vad fint det blir, garderober är ju verkligen ett måste!!

Det kommer en webshop, annars om man ser nåt man vill köpa nu går det bra att ringa butiken 0929-10025 och beställa :0)

~Livet i byn

Jessica Pålsson sa...

vad fina garderoberna blev :D , smart att välja en sån fin tapet istället för att måla :D, verkligen skitsnygga :D .