2009-07-30

Grattis mamma!

Idag har det varit mammas födelsedag! Vi firade henne redan i morse med att sjunga, frukost på sängen, blommor och paket - precis som det ska vara!
Efter det åt vi frukost tillsammans, alla fyra. Är så sällan nu ju när jag inte bor hemma längre, men då blir det extra mysigt och trevligt när vi väl gör det. Det känns verkligen som hemma när man gör det.
Sedan kom farmor, farfar, mormor och morfar på besök. Det är verkligen så himla roligt att träffa släkten och så här "små" kalas är extra trevligt tycker jag, det blir liksom hemtrevligt och mysigt och inte sådär konstigt tillgjort som det annars kan bli.

Passade på, innan kalaset idag, att stängsla om hagen och rida. Skönt att ha hunnit med bägge sakerna idag. Imorgon blir det till att hinna både rida Armani och ta Malva på en promenad. Hon stod vid staketet när jag körde därifrån och gav mig långa blickar u hopp om att jag inte skulle glömma hennes promenad, men jag hann inte och samvetet gnagde när jag tittade på henne en sista gång. Hon är ju så tillgiven, min lilla flicka! Imorgon är det verkligen hennes tur!!

Ikväll är lillasyster Mimi här på besök och ska sova här. Bara tjejligan här (vi två och Yda!), mimi håller på att sy det allra sista på klänningen och jag har målat lite karmar runt garderoberna. Nu är det helt klart och nu väntar vi bara på dörrarna, känn ingen stress Lina, hahaha!!
Nu ska jag vara lite social med syster-yster! Kram på er, må gott!

Inga kommentarer: