2010-10-07

Vi har arbetat idag...

...jag och Jennie =)
Vi fikade och åt middag (jag vet, fel ordning!) och gjorde stallet borta hos dem. Jag har något av en viss abstinens och längtar som en tok efter att få mocka mina boxar, därför nöjer jag mig med att få mocka andras. Mina hästar går ju fortfarande ute dygnet runt, tyvärr.
Sedan tog vi en promenad till mina hästar, tog in dem och gav dem lite mat och hö så de fick stå inne och torka lite. Under tiden upptäckte vi att min nyöppnaden hösillage-bal började bli varm, inte så lite heller.. Så typiskt, men tur att Milton sov i vagnen. Vi fick ställa oss och rista upp ungefär 200 kg hö. Och högen hö var i princip längre än oss när vi hade rist upp allt som kunde spara!
Skönt att ha det gjort och sådan tur att vi var två. Och så mycket roligare!! För vi hade faktiskt riktigt riktigt roligt och alldeles för skitiga blev vi, hahaha!

Igår kväll fick vi en gammal vagn. Så nu ska vår mini-balkong tömmas och så ska Milton äntligen kunna få sova utomhus, fast vi är hemma och vi slipper tassa på tå kring honom när han sover inomhus, nu kommer vi till och med kunna dammsuga, utan att väcka honom, så nu kanske man kan få lite gjort på dagen =) Har faktiskt lite dåligt samvete titt som tätt när Marcus kommer hem från jobbet; har inte plockat i ordning, har inte städat, har inte lagat mat, har inte diskat. Nu ska jag väl inte säga att jag aldrig gör något av det, för det gör jag, självklart. Men ibland skulle jag vilja hinna göra lite mer om dagarna och enda gången som Milton sover riktigt ordentligt på dagen är i vagn utomhus. Så nu har vi kanske löst det!!

Nähä, klockan börjar dra sig. Yda ska ut och Milton ska äta sista målet nu. Han sover förvisso, men jag ser att han börjar röra på sig nu så det passar ju bra.
Kram på er!

Inga kommentarer: