2010-10-27

Seg början - effektivt slut!

Dagen började bra, efter att finaste Milton sovit hela natten (!!!). Det blev då så att jag och Kalle gick upp samtidigt med Milton, jag gav honom mat medan Kalle gjorde sig i ordning och tog ut Yda. Sedan åt vi frukost tillsammans - så mysigt! Det händer typ aldrig i veckorna då jag gärna ligger och drar mig in i det sista och Kalle går oftast upp med Milton någon gång mellan 6 och 7.
Men efter att Kalle hade åkt så var jag seg, hade väl sovit för mycket, fniss! jag tog i alla fall tag i mig själv och diskade, vek tvätt när Milton tog en liten nap. Den andra tiden umgicks jag med Milton och Yda och hade det så mysigt!

Min fina vän Jennie kom strax innan 13 med sötaste valpen Elsa, ni kan tro att hon bara är föööör söt!! Jennie hade en liten grej skolarbete att göra på en skola så jag var med och agerade valpvakt i bilen den stunden, självklart var både Milton och Yda med. Men i ärlighetens namn hade jag knappt behövt följa med för alla bebisarna sov hela tiden, sötisarna!
Hela vägen hem därifrån så satt vi och traggade (som vanligt! om ditten och datten) och gäspade ikapp nästan, jag tror jag vann för jag kände mig verkligen helt färdig =)

Jag tog i alla fall tag i mig själv ytterligare en gång idag. Jag och Milton körde och storhandlade på Maxi. Det är verkligen så mysigt och Milton bara älskar det. Sedan asades allt upp och vi gick sedan ner igen tillsammans med Yda och gick en liten sväng under paraplyet i regnet. Yda behöver ju också få komma ut =)
Efter det skyndade vi oss upp och slängde ihop middagen. Ville ha det klart så Kalle hann äta, han tränar fotboll ikväll så han var bara hemma och vände. Och visst hann maten bli klar, det blev färsk pasta och köttfärssås, gott!

Milton somnade för 1,5 timme sedan och efter det har jag diskat, plockat undan maten och hunnit med en annan sak som jag inte tänker berätta om riktigt än. Ska bli en sak för några stycken och eftersom jag inte vet exakt vilka som läser så får detta vänta ;) ingen stor grej egentligen, men en liten trevlig gest som jag skriver ut om senare.

Nu dricks det en stor mugg te och myses med Yda, en härlig stund på dygnet om ni frågar mig. Ha det fina, kram på er!

Inga kommentarer: